Wednesday 9 February 2022

Φόρο στάθμευσης ερευνούν οι δήμοι στην Σουηδία - "Για μείωση των χώρων στάθμευσης"

Σύντομα μπορεί να υπάρξει δημοτικός φόρος για τη στάθμευση. Αυτό προτείνει το κρατικό έργο KomPark. «Δημιουργείται για σαφέστερη περιβαλλοντική διαχείριση», λέει η Åsa Romson,πρώην αρχηγός του πράσινου Κόμματος της Σουηδίας. 

Το έργο KomPark θέλει να διερευνήσει το ενδεχόμενο εισαγωγής δημοτικού φόρου στάθμευσης. Το έργο χρηματοδοτείται από τη Σουηδική Υπηρεσία Ενέργειας και διευθύνεται από το Σουηδικό Ινστιτούτο Περιβάλλοντος IVL, τους Δήμους για το Κλίμα και το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Chalmers.

Αυτό θα σήμαινε ότι οι θέσεις στάθμευσης που δεν ανήκουν στον δήμο μπορούν να υπόκεινται σε φόρο, για παράδειγμα σε σούπερ μάρκετ και χώρους εργασίας. Τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια για τη χρηματοδότηση βελτιωμένης κινητικότητας, όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες. Οι περισσότεροι δήμοι φέρονται να ενδιαφέρονται.

«Κατά τη διερεύνηση ενός φόρου στάθμευσης, ένα σημαντικό μέρος θα πρέπει να είναι η μελέτη του πώς, εκτός από τη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και των χώρων στάθμευσης, μπορεί επίσης να συμβάλει στη βελτίωση της κινητικότητας μέσω, για παράδειγμα, βελτιωμένης δημόσιας συγκοινωνίας», λέει ο Henrik Kloo, ειδικός μεταφορών στο το ερευνητικό ινστιτούτο IVL.το οποίο διαχειρίζεται το έργο KomPark.

Επί του παρόντος, ο φόρος στάθμευσης είναι διαθέσιμος σε πόλεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία, γράφει η KomPark στο δελτίο τύπου. Η ιδέα θα παρουσιαστεί σήμερα Πέμπτη σε διαδικτυακό σεμινάριο για τις προϋποθέσεις και τις νομικές δυνατότητες για δημοτικό τέλος στάθμευσης.

«Δεν το έχω σκεφτεί αυτό. Στο Nottingham της Αγγλίας, εισήχθη ένας φόρος στάθμευσης και εκεί ήταν περίπου 5.000 κορώνες ανά έτος και τόπο. Αυτό οδήγησε τις εταιρείες να μειώσουν τον αριθμό των θέσεων στάθμευσης κατά δέκα τοις εκατό για να μειώσουν το φορολογικό κόστος», λέει ο Henrik Kloo.

Το πιο σημαντικό κίνητρο για τη θέσπιση φόρου στάθμευσης είναι το κλίμα, σύμφωνα με έρευνα και συνεντεύξεις με ομάδες εστίασης που διεξήγαγε η KomPark. Σύμφωνα με την έρευνα, οι δήμοι θέλουν να μπορούν να αποφασίζουν μόνοι τους για το τέλος στάθμευσης, αλλά ταυτόχρονα θέλουν εθνικές κατευθυντήριες γραμμές και υποστήριξη.

Συντακτική ομάδα

No comments:

Post a Comment