Friatider |
Συγκεκριμένα η καταστροφή του πλοίου της Εσθονίας ήταν ένα μεγάλο θαλάσσιο ατύχημα στη Βαλτική Θάλασσα στις 28 Σεπτεμβρίου 1994, όταν το πορθμείο και το επιβατηγό πλοίο M / S Estonia βυθίστηκε στην ανοικτή θάλασσα ενώ ταξίδευε από το Ταλίν προς τη Στοκχόλμη. Η M / S Estonia, παλαιότερα γνωστό ως Viking Sally (1980-1990), Silja Star (1990-1991) και Wasa King (1991-1993), ήταν ένα επιβατικό πορθμείο που διέθετε διαφορετικές διαδρομές στη Βαλτική Θάλασσα μεταξύ Σουηδίας και Φινλανδίας και Εσθονίας.
Σύμφωνα με την επίσημη έκθεση, υπήρχαν 989 άτομα στο πλοίο, εκ των οποίων 757 σκοτώθηκαν. Η μεγαλύτερη ομάδα υπηκοότητας ήταν Σουηδοί όπου 501 πέθαναν από τους 552 στο πλοίο. Το ατύχημα είναι η μεγαλύτερη καταστροφή πλοίων σε καιρό ειρήνης στα σκανδιναβικά ύδατα όλων των εποχών και μία από τις θανατηφόρες στα τέλη του 20ού αιώνα. Δεν έχει αξιωθεί ποινική ευθύνη για την καταστροφή.
Τώρα όμως η τρύπα που έχει πλέον ανακαλυφθεί είχε προηγουμένως κρυμτεί εν μέρει προς τα κάτω της λίμνης. Σε μια σειρά ντοκιμαντέρ, ο Jörgen Almdahl, καθηγητής θαλάσσιας τεχνολογίας στο Τρόντχαϊμ, λέει ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι η ζημία είχε αντίκτυπο στο ναυάγιο του πλοίου. Η ανακάλυψη υποστηρίζει επίσης αυτό που αρνήθηκαν οι αρχές - ότι η εξήγηση δεν ήταν οτι μόνο του έπεσε το γείσο.
Χρησιμοποιώντας ένα ρομπότ κατάδυσης, η ομάδα βρήκε μια μεγάλη τρύπα στην δεξιά πλευρά του πλοίου. Προηγουμένως, το πλοίο ήταν σε θέση έτσι ώστε η πλευρά ήταν πιο κρυμμένη.
Η ζημιά μπορεί να έχει συμβεί όταν βυθίστηκε το Εσθονία, από ένα μεγάλο βράχο στο κάτω μέρος. Υπήρξαν στο παρελθόν θεωρίες ως προς το εάν μια τρύπα μπορεί να συνέβαλε στη διαδικασία ταχείας βύθισης του πλοίου.
Η τρύπα έχει ύψος τέσσερα μέτρα και πλάτος 1,2 μέτρα.
- Ω, γαμώτο, ω. Εντυπωσιάζεται εντελώς εδώ, λέει ο σκηνοθέτης και δημοσιογράφος Henrik Evertson στη σειρά του Dplay.
Ο Jørgen Amdahl, καθηγητής θαλάσσιας τεχνολογίας στο NTNU Trondheim, λέει στο ντοκιμαντέρ ότι το πλοίο μπορεί να χτυπήθηκε απο κάτι στο νερό. Εκτιμά ότι σε αυτήν την περίπτωση το Εσθονία πρέπει να χτυπήθηκε με δύναμη 500-600 τόνων.
- Δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι η ζημιά ήταν σημαντική για τη διαδικασία βύθισης, λέει ο Jørgen Amdahl, στη νέα σειρά ντοκιμαντέρ "Εσθονία - η ανακάλυψη που αλλάζει τα πάντα", αναφέρει το SVT
Τα νέα ευρήματα δείχνουν ότι κάτι συγκρούστηκε με τη βάρκα από το πλάι. Ο Lars Ångström, πρώην μέλος της βουλής στην Επιτροπή Άμυνας, έχει εμπλακεί εδώ και πολλά χρόνια στην καταστροφή της Εσθονίας και είναι ένας από αυτούς που ζήτησαν από την κυβέρνηση να ερευνήσει τι πραγματικά συνέβη εκείνο το απόγευμα.
- Εδώ το υλικό και οι ειδικοί που το εξέτασαν δείχνουν ότι κάτι συγκρούστηκε στην πλευρά της Εσθονίας με δύναμη αρκετών χιλιάδων τόνων λέει στο κρατικό κανάλι SVT.
Θεωρίες συνομοσίάς και νέες απαιτήσεις
Αλλά με την πάροδο των ετών, τέτοιες θεωρίες έχουν απορριφθεί τόσο από τους κυβερνώντες πολιτικούς όσο και από τα μέσα ενημέρωσης ως θεωρίες συνωμοσίας.
- Αυτό το απόρρητο από τη στρατιωτική υπηρεσία πληροφοριών και τις Ένοπλες Δυνάμεις δεν πρέπει να συνεχιστεί. Πρέπει να είναι η κοινωνία των πολιτών που λαμβάνει τις αποφάσεις, όχι μυστικές οργανώσεις που στερούνται διαφάνειας, λέει ο Ångström στο Σουηδικό ραδιόφωνο
Η Μόνα Σαχλίν δήλωσε το 2014 ότι δεν πίστευε ότι μια νέα έρευνα για το ατύχημα δεν θα οδηγήσει κανέναν οπουδήποτε.
- Πολλές ομάδες έχουν αναλύσει και όταν πρόκειται για τα μεγάλα εξωτερικά ζητήματα για τους οποίους το Εσθονία βυθίστηκε, δεν νομίζω ότι θα πλησιάσουμε περισσότερο από ότι κάναμε. Η υψηλή ταχύτητα, το γείσο, τα λάθη της μη στροφής του σκάφους… αλλά δεν υπάρχει συνωμοσία, πραγματικά δεν το πιστεύω, και νομίζω ότι θα πρέπει να ζήσουμε χωρίς να γνωρίζουμε περισσότερα.
Επίσης ο επιζών και πρώην βουλευτής Kent Härstedt είναι ένας από αυτούς που απαιτούν νέα έρευνα.
- Υποστηρίζω πλήρως την απαίτηση να βλέπω πρωτίστως ποιά ειναι η αιτία Δεν έχω συγκεκριμένες ιδέες για το τι ακριβώς θα μπορούσε να είναι. Πρέπει να διερευνηθεί και πρέπει να διερευνηθεί ανεξάρτητα. Με αξιόπιστο τρόπο από επαγγελματικό προσωπικό με όλη τη διαθέσιμη τεχνολογία που είναι εντελώς διαφορετική σήμερα μετά από 25 χρόνια, λέει σύμφωνα με τον SR.
Η ένωση SEA συγκεντρώνει συγγενείς όπου δεν αγοράζουν την επίσημη δήλωση των σουηδικών αρχών ότι η "γείσο" ήταν που προκάλεσε τη βύθιση.
- Ο χειρισμός της καταστροφής της Εσθονίας μπορεί να είναι το μεγαλύτερο σουηδικό σκάνδαλο στη σύγχρονη εποχή! Έτσι αισθάνομαι, λέει ο Lennart Berglund στην Aftonbladet.
- Αυτό είναι ένα απίστευτο σκάνδαλο που δεν συγκρίνεται με τίποτα. Δεν είμαι μόνο αναστατωμένος, είμαι εκνευρισμένος, λέει η Lennart Berglund.
Σιγή ισχύος και στο βάθος σοηδικό υποβρήχιο!
Παρόλο τις νέες ανακαλύψεις κανένας από τους Σουηδούς υπουργούς, οι οποίοι στη δεκαετία του 1990 ήταν υπεύθυνοι για το ζήτημα της Εσθονίας, δεν μπορούσε να σχολιάσει το ζήτημα τη Δευτέρα.
Ούτε ο Carl Bildt (M), Ingvar Carlsson (S), Mona Sahlin (S) ή ο Göran Persson (S) δεν έχουν σχολιάσει το εντυπωσιακό εύρημα μιας τρύπας στο κύτος της Εσθονίας, σύμφωνα με την Friatider.
Ο Ines Uusman (S), ο τότε υπουργός Επικοινωνιών που αποφάσισε να καλύψει τo πλοιάριο με μπετόν δεν έχει απαντήσει στο τηλέφωνο για αρκετές ημέρες.
Η κυβέρνηση επίσης δεν έχει σχολιάσει το θέμα περισσότερο από ένα σύντομο δελτίο τύπου από σήμερα το πρωί, γραμμένο από κοινού με τις κυβερνήσεις της Εσθονίας και της Φινλανδίας.
Παρόλα αυτά την περασμένη εβδομάδα, ο πρωθυπουργός Στέφαν Λόφβεν δέχθηκε τον πρωθυπουργό της Εσθονίας Γιούρι Ρατάς για συνάντηση στη Στοκχόλμη. Η συνάντηση κλήθηκε γρήγορα και αφορούσε σε μεγάλο βαθμό τα νέα ευρήματα, γράφει το Eesti Päevaleht 25, παρόλο που δεν ήταν κάτι που κοινοποιήθηκε. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Εσθονίας, σύμφωνα με το προσωπικό του πρωθυπουργού.
- Παρατηρήθηκαν την Τρίτη στη Στοκχόλμη και συζήτησαν διάφορα ζητήματα, συμπεριλαμβανομένου του ζητήματος της Εσθονίας, λέει ο Γκστάτα Μπρούννναντερ, γραμματέας Τύπου στο Λόφβεν.
Τώρα ο Jüri Ratas θέλει να μιλήσει ξανά με τη Σουηδία και την Φινλανδία.
Παράλληλα στην Εσθονία, αυτοί που είναι στην εξουσία είναι ακόμη πιο ειλικρινείς. Ο Margus Kurm, πρώην εισαγγελέας της Εσθονίας και ανακριτής της εσθονικής κυβέρνησης 2005-2009, λέει ότι ένα σουηδικό υποβρύχιο προκάλεσε πιθανώς το βύθισμα.
Κατηγορεί επίσης την Σουηδία ότι έχει κρύψει το περιστατικό και λέει ψέματα στην Εσθονία όλα αυτά τα χρόνια.
- 400.000 κυβικά μέτρα άμμου και λίθων μεταφέρθηκαν εκεί και ελήφθη μια απόφαση σχετικά με το θέμα τον Φεβρουάριο του 1995 όταν η εξεταστική επιτροπή εξακολουθούσε να εργάζεται. Μετά από αυτό, εξαφανίστηκαν βίντεο κατάδυσης από τον Δεκέμβριο του 1994 και σχετικά με τα αντίγραφα που δημοσιοποιήθηκαν, η SKL απέδειξε ότι ορισμένα από αυτά έχουν υποστεί χειραγώγηση, λέει ο Margus Kurm στον Eesti Päevaleht 25, γράφει η Aftonbladet.
- Είναι πιθανό ότι το υποβρύχιο προστάτευε το Εσθονία επειδή υπήρχαν ευαίσθητα εμπορεύματα στο πλοίο, λέει ο Margus Kurm, ο οποίος δηλώνει ότι η Σουηδία είπε ψέματα στην Εσθονία για την καταστροφή.
- Ίσως το υποβρύχιο να μην οδηγήσε κοντά στο Εσθονία, αλλά ότι το Εσθονία ήρθε πολύ κοντά στο υποβρύχιο, λέει στην εφημερίδα.
Συντακτική ομάδα
No comments:
Post a Comment