Tuesday 8 September 2020

"Το Vollsmose δεν είναι δανία,είναι σαν μια επαρχιακή πόλη της Τουρκίας"

Berlingske.dk
"Η Vollsmose δεν είναι η Δανία. Είναι σαν να μένεις σε μια επαρχιακή πόλη της Τουρκίας", λέει η βουλευτίνα Halime Oguz σχετικά με την αμφιλεγόμενη περιοχή στο Όντενσε σε συνέντευξη της στην εφημερίδα Berlingske.

«Το να ζεις στο Vollsmose είναι σαν να μένεις σε μια επαρχιακή πόλη της Τουρκίας. Τουλάχιστον δεν είναι η Δανία. Τα μοτίβα μεταξύ των φύλων γίνονται σαφή. Μεγάλωσα ως κορίτσι και δεν μου επιτρεπόταν να κάνω τίποτα, ενώ τα μικρά αδέρφια μου είχαν τη δυνατότητα να τα κάνουν όλα. Δεν τολμούσα να μιλήσω με ένα αγόρι από την τάξη, έτσι ξεκινούσαν οι φήμες. Δεν μπορούσα να πάω ελεύθερα με τα ρούχα που ήθελα. Και οι φούστες έπρεπε να πάνε κάτω από το γόνατο".

Παρόλα αυτά η Αστυνομία αποφάσισε να καταργήσει τη ζώνη επίσκεψης στην περιοχή Vollsmose στο Odense στις 27 Αυγούστου.

politi.dk
Η ζώνη επίσκεψης ξεκίνησε στις 18 Ιουνίου και έδωσε στην αστυνομία την εξουσία να ερευνά πολίτες και οχήματα, για παράδειγμα, για όπλα ή ναρκωτικά χωρίς να έχει συγκεκριμένη υποψία.

Η ζώνη είχε επεκταθεί αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού όμως η αστυνομία δεν θεωρεί απαραίτητη την επέκταση της ζώνης επίσκεψης πλέων.

Η ζωή της Κούρδισας Halime 

Μαζί με την οικογένεια της μετακόμισε στο Vollsmose το 1979, την ίδια στιγμή που ξέσπασε η Ισλαμική Επανάσταση στο Ιράν και μετέτρεψε τη χώρα σε θεοκρατική δημοκρατία. Από τότε, τα πράγματα πήγαν στραβά.

Η Halime Oguz είναι κόρη ενός σύγχρονου Κουρδού φιλοξενούμενου εργαζομένου που ήρθε στη Δανία το 1970, έμαθε τα Δανέζικα πολύ γρήγορα και παρακολουθούσε πάντα τις Δανέζικες εκπομπές ειδήσεων. Ωστόσο, ως νεαρή γυναίκα παγιδεύτηκε σε μια υποκουλτούρα, μια μουσουλμανική παράλληλη κοινωνία όπου ο κοινωνικός και θρησκευτικός έλεγχος ήταν συνηθισμένος.

«Μας ρωτούσαν αν θυμόμαστε τις προσευχές μας και τα αδέρφια μου στάλθηκαν στο Κορανικό σχολείο τα σαββατοκύριακα», λέει η Halime Oguz.

Παντρεύτηκε όταν ήταν 17χρονών.

Λίγες εβδομάδες μετά την πρώτη τους συνάντηση, τους δόθηκε η ευκαιρία να είναι μόνοι, ώστε να μπορούν να βλέπουν ο ένας τον άλλον καλύτερα.

«Ξαφνικά με ρωτάει αν μπορεί να κρατήσει το χέρι μου. Δεν θα έπρεπε ποτέ να το έλεγα ναι, "λέει η Halime Oguz.

Παντρεύτηκε επίσημα στο Δημαρχείο στα 18α της και ήταν έγκυος.

«Ο γάμος βασίστηκε στο ότι έπρεπε να είμαι καλή γυναίκα και μητέρα. Τότε η αποστολή μου εκπληρώθηκε. Ήμουν σε αυτό για 14 χρόνια. Δεν είχε ζήσει πολύ καιρό στη Δανία, και ήταν πολύ υπέρ των γυναικών να έχουν έναν συγκεκριμένο τρόπο. Υποβλήθηκα σε ένα ζήλο κοινωνικό έλεγχο, Big Brother παντού."

«Νόμιζα ότι ο γάμος ήταν ίσος με την ελευθερία αλλά είχε γίνει το νομοσχέδιο χωρίς οικοδεσπότη. Μεταφέρθηκα από έναν πατριάρχη στον άλλο. Οι γυναίκες ανταγωνίζονται για να είναι καλοί στο μαγείρεμα και στον καθαρισμό. Τα σπίτια έπρεπε να μυρίζουν χλώριο.

«Ήμουν μαρασμένη στο γάμο μου. Ήμουν χαλασμένη. Πολλά κορίτσια είναι διαζευγμένα ως νέες και δυσκολεύονται να αποσπαστούν »,τονίζει.

"Δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουμε ισότητα όταν έχουμε αυτήν την τεράστια ομάδα γυναικών που ζουν κάτω από τον ζυγό της πατριαρχίας », λέει η Halime Oguz με θυμό στη φωνή της.

"Μου λείπει ότι ο αγώνας των γυναικών σε πολύ μεγάλο βαθμό όπου θα ανοίξει επίσης τα μάτια των  πολλών μουσουλμανικών αδελφών που ζουν σε συνθήκες που δεν θα μπορούσαν να ζήσουν κάτω από δύο λεπτά".

Μετά το διαζύγιο, σπούδασε στο πανεπιστήμιο και μετά από μια συζήτηση στο Facebook με τον Naser Khader, της πρόσφερε πρακτική άσκηση.

»Βρήκα ένα δωμάτιο στην Κοπεγχάγη και ήμουν απόλυτα έτοιμη αλλά στη συνέχεια ο Νάσερ Καντέρ παραιτήθηκε ξαφνικά ως πρόεδρος της Φιλελεύθερης Συμμαχίας και στη συνέχεια χάθηκε η πρακτική. Σκέφτηκα, "Σκατά, τι πρέπει να κάνω τώρα;"

«Έψαχνα απεγνωσμένα ένα άλλο μέρος και ανακάλυψα ότι το SF(σοσιαλιστικό κόμμα) έλειπε ένας ασκούμενος. Ήταν ο Karsten Hønge, και όταν τελείωσα εκεί, μπήκα στο SF και προσκλήθηκα λίγο αργότερα να μπώ πρώτα στο δημοτικό συμβούλιο και μετά στη βουλή" (Folketing). Όπου και τώρα είναι πρόεδρος της ενσωμάτωσης στο κόμμα των σοσιαλιστών.

"Είμαι ευσεβής μουσουλμάνα. Αλλά δεν προσεύχομαι και δεν νηστεύω. Η πεποίθησή μου βασίζεται σε μια πιο φιλοσοφική προσέγγιση. Θεωρώ προβληματικό ότι ορισμένοι θέτουν τη θρησκεία πριν γίνουν άνθρωποι. Μπορεί να φαίνεται απογοητευτικό ότι ορισμένοι μουσουλμάνοι επιδεικνύουν τη θρησκεία τους με αυτόν τον τρόπο. "

«Κάποιος πρέπει να καταργήσει την πατριαρχία και την υποβάθμιση των γυναικών και της θρησκείας, αλλά αυτό προφανώς δεν ισχύει για το Ισλάμ. Αλλά τώρα νομίζω ότι το SF έχει βρει τα πόδια του".

«Είμαι υπέρ των κινουμένων σχεδίων του Μωάμεθ. Είμαι υπέρ της ελευθερίας της έκφρασης, εφόσον δεν ενθαρρύνεται η βία. Είναι η ελευθερία του λόγου που μας κάνει να έχουμε τόσο ανεπτυγμένες δημοκρατίες και κοινωνίες στη Δύση ", καταλήγει η Halime Oguz.


Συντακτική ομάδα

No comments:

Post a Comment