Monday, 14 March 2022

Ρωσικό πετρελαιοφόρο σε λιμάνι της Σουηδίας - Παρά τις κυρώσεις από την ΕΕ (βίντεο)

Στο βίντεο φαίνεται πώς το πετρελαιοφόρο από τη Ρωσία φτάνει στο λιμάνι του Gävle. Υπάρχουν σχεδόν 50.000 τόνοι αεροπορικών καυσίμων στο δεξαμενόπλοιο, σύμφωνα με πληροφορίες του SVT

- Πρέπει κάποιος να είναι προσεκτικός από ποιό πληρώνεται και πώς, λέει ο Fredrik Svanbom, Διευθύνων Σύμβουλος της δημοτικής εταιρείας Gävle Hamn.

Η Ουκρανία απευθύνει έκκληση προς την διεθνή κοινότητα να σταματήσει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου. Οι Ηνωμένες Πολιτείες το έκαναν και το Ηνωμένο Βασίλειο έκανε βήματα προς την ίδια κατεύθυνση. Αλλά η σουηδική κυβέρνηση δεν σκοπεύει να δράσει μόνη της αλλά σε αυτή την περίπτωση περιμένει άλλες χώρες της ΕΕ.

Το ζήτημα του ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου είναι ένα από τα πιο φλέγοντα ζητήματα στον κόσμο αυτή τη στιγμή.

Για τη Σουηδική Ναυτιλιακή Διοίκηση και το λιμάνι του Gävle, η νέα κατάσταση έχει γίνει επίκαιρη τις τελευταίες ημέρες, όταν το πετρελαιοφόρο Transsib Bridge έφτασε στα σουηδικά ύδατα.

Το δεξαμενόπλοιο, χωρητικότητας σχεδόν 50.000 τόνων πετρελαίου, αναχώρησε από το λιμάνι δυτικά της Αγίας Πετρούπολης την Τετάρτη και το σχέδιο ήταν να φτάσει στο λιμάνι του Gävle το πρωί της Παρασκευής, για το οποίο είχε αναφερθεί προηγουμένως η εφημερίδα Gefle Dagblad.

Ωστόσο όμως δεν συνέβη. Τόσο η Σουηδική Ναυτιλιακή Διοίκηση όσο και το λιμάνι του Gävle ζήτησαν προκαταβολή για όλα τα τέλη και το δεξαμενόπλοιο ήταν αγκυροβολημένο έξω από το Gävle μέχρι το πρωί του Σαββάτου, όταν ελήφθη η πληρωμή.

- Εξακολουθούμε να επιτρέπουμε στα ρωσικά πλοία αρκεί να πληρώσουν προκαταβολικά. Συνεχίζουμε ως συνήθως μέχρι να μας πει η κυβέρνηση να κάνουμε κάτι άλλο, λέει ο διευθυντής επικοινωνίας της Σουηδικής Ναυτιλιακής Διοίκησης, Jonas Franzen.

Είναι η πρώτη φορά μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία που το λιμάνι του Gävle έρχεται αντιμέτωπο με ρωσικό πλοίο. Σύμφωνα με πληροφορίες του SVT, το δεξαμενόπλοιο είναι πλήρως φορτωμένο με αεροπορικά καύσιμα.

- Πρέπει κάποιος να είναι προσεκτικός από ποιους πληρώνεται και πώς, λέει ο Fredrik Svanbom, Διευθύνων Σύμβουλος της δημοτικής εταιρείας Gävle Hamn.

Το πετρελαιοφόρο φέρει τη σημαία Λιβερίας. Αλλά ο ιδιοκτήτης είναι μια ναυτιλιακή εταιρεία στο Ντουμπάι, η οποία με τη σειρά της είναι μέρος του ρωσικού κρατικού ελεγχόμενου ναυτιλιακού κολοσσού Sovcomflot.

Το Sovcomflot περιλαμβάνεται στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, η οποία αποφασίστηκε στις 25 Φεβρουαρίου, την επομένη της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία και η οποία χαρακτηρίστηκε από την πρωθυπουργό Magdalena Andersson (S) ως το «σκληρότερο πακέτο κυρώσεων που έχει αποφασίσει ποτέ η ΕΕ».

- Δεν έχουμε την αρμοδιότητα να κλείσουμε το λιμάνι, αυτή η απόφαση λαμβάνεται από την κυβέρνηση. Όμως, μέσω του βιομηχανικού μας οργανισμού, έχουμε επισημάνει στην κυβέρνηση ότι θα θέλαμε να τους δούμε να λαμβάνουν μια απόφαση να αρνηθούν τα ρωσικά πλοία να καταπλέουν στα σουηδικά λιμάνια, λέει ο Fredrik Svanbom.

Το SVT ρώτησε το Σουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο για το εξωτερικό εμπόριο, την εσωτερική αγορά και την εμπορική πολιτική της ΕΕ, τι σημαίνουν οι κυρώσεις κατά της Sovcomflot, αλλά δεν έχει λάβει ακόμη απάντηση.

Συντακτική ομάδα

No comments:

Post a Comment