Υπερβόρειοι

Thursday, 20 March 2025

Ολέθριο χτύπημα στα δανικά καταστήματα – Ένα στα πέντε έχει κλείσει λόγω ηλεκτρονικού εμπορίου

Ένα στα πέντε καταστήματα στη Δανία έχουν κλείσει από το 2012, σύμφωνα με ανάλυση της SMVdanmark

Από το 2012 έως το 2022, η Δανία έχει χάσει περίπου 3.700 καταστήματα. Μόνο λίγοι δήμοι έχουν σημειώσει αύξηση στον αριθμό των καταστημάτων, ενώ στη συντριπτική πλειονότητα έχει καταγραφεί σημαντική μείωση, σύμφωνα με ανάλυση της επιχειρηματικής οργάνωσης SMVdanmark.

Ιδιαίτερα πληγείσες είναι οι επιχειρήσεις ένδυσης και ηλεκτρονικών ειδών, με την πτώση να αποδίδεται κυρίως στις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες και την αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η διαδικτυακή αγορά αποτελεί πλέον σημαντικό μέρος των αγορών των Δανών, γεγονός που ασκεί πίεση στα φυσικά καταστήματα και στο τοπικό εμπορικό περιβάλλον.

Μείωση καταστημάτων σε όλη τη χώρα

Τanto οι μεγάλες όσο και οι μικρές κοινότητες επηρεάζονται από το κλείσιμο καταστημάτων. Μόνο οι δήμοι Hvidovre, Stevns, Ikast-Brande, Albertslund και Lejre έχουν σημειώσει αύξηση στον αριθμό των καταστημάτων, ενώ οι μεγαλύτερες μειώσεις έχουν καταγραφεί στην Κοπεγχάγη, το Άαρχους και το Άαλμποργκ.

Οι δήμοι Ishøj, Billund και Rebild είναι από τους πλέον πληγμένους, όταν η μείωση προσαρμόζεται στον πληθυσμό των δήμων.

Η λύση μπορεί να είναι τα εξειδικευμένα καταστήματα

Τα φυσικά καταστήματα δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν το ηλεκτρονικό εμπόριο όσον αφορά τις τιμές και την ευκολία αγορών. Ωστόσο, μπορούν να εστιάσουν στην παροχή μοναδικών αγοραστικών εμπειριών που δεν μπορούν να βρεθούν στο διαδίκτυο. Ένα βασικό πλεονέκτημα των φυσικών καταστημάτων είναι η δυνατότητα των πελατών να δουν, να αγγίξουν και να δοκιμάσουν τα προϊόντα, καθώς και να τα πάρουν μαζί τους άμεσα, κάτι που το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν μπορεί να προσφέρει.

Οι καταναλωτές έχουν επίσης ευθύνη, αν θέλουν να διατηρήσουν τα τοπικά καταστήματα. Παρότι οι διαδικτυακές αγορές είναι μια βολική λύση, πολλοί συνεχίζουν να επιλέγουν τα φυσικά καταστήματα. Για να επιβιώσουν, τα καταστήματα χρειάζονται οικονομική υποστήριξη από τους καταναλωτές, ειδικά στις μικρότερες πόλεις, όπου οι τοπικές αγορές είναι ζωτικής σημασίας για την εμπορική δραστηριότητα.

Συντακτική ομάδα

No comments:

Post a Comment