Saturday, 2 January 2021

Ανάγνωση κριτικής ως προς το φύλο στο πρόγραμμα της προσχολικής τάξης στην Σουηδία!

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας πρέπει να μάθουν να "εξετάζουν κριτικά την τάξη, το φύλο, την εθνικότητα και άλλα ζητήματα δικαιοσύνης και εξουσίας". Όλα σύμφωνα με ένα "υλικό γνώσης" στον ιστότοπο της Εθνικής Υπηρεσίας για την Εκπαίδευση που πυροδότησε τη συζήτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Δεν έχουμε παιδική προοπτική στο σχολείο της Σουηδίας», γράφει η καθηγήτρια και η σχολικός συνομιλητής Filippa Mannerheim στο Twitter.

«Το αλφάβητο, τα παραμύθια και ο χρόνος τραγουδιού; Όχι, στη Σουηδία, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας πρέπει να δουλεύουν με τον «Κριτικό γραμματισμό» και να μάθουν να «κάνουν ορατές διαδικασίες αποκλεισμού, περιθωριοποιημένες προοπτικές και άλλες σχέσεις εξουσίας όπως τάξη, φύλο και εθνικότητα», πιστεύει η Εθνική Υπηρεσία Εκπαίδευσης.

Με αυτόν τον τρόπο ξεκινά η δημοσίευση της δασκάλας και της σχολιαστής Filippa Mannerheim στο Twitter. Η διατύπωση που παραθέτει προέρχεται από ένα διαδικτυακό άρθρο για το σχολικό προσωπικό, το οποίο περιγράφει πώς μπορούν να συνεργαστούν με την ανάπτυξη γλωσσών στο προσχολικό και στο δημοτικό σχολείο.

Το άρθρο αποτελεί μέρος της διάδοσης των ερευνητικών αποτελεσμάτων της Εθνικής Υπηρεσίας για την Εκπαίδευση της Σουηδίας, η οποία στοχεύει να "προσφέρει μια χρήσιμη βάση γνώσεων που θα εμπνέει τον προβληματισμό και την ανάπτυξη της εκπαίδευσης και της διδασκαλίας".

Η Filippa Mannerheim παραθέτει περαιτέρω τις ερωτήσεις που σύμφωνα με το άρθρο πρέπει να υποβάλλονται στα παιδιά ενώ διαβάζουν ένα κείμενο: «Με ποιες αξίες γράφεται ένα συγκεκριμένο κείμενο; Τι προσπαθεί να κάνει το κείμενο μαζί μου; Ποιες φωνές και ενδιαφέροντα υπάρχουν στο κείμενο; Ποιοι είναι σιωπηλοί και απόντες; "

«Δεν έχουμε παιδική προοπτική στο σχολείο στην Σουηδία. Πιστεύουμε ότι τα παιδιά είναι ανάπηροι ενήλικες και δεν καταλαβαίνουν ότι η γνώση είναι σωρευτική », γράφει.

Ωστόσο το tweet της Mannerheim προκάλεσε πολλούς αντιδράσεις.

"Παρά την ακαδημαϊκή εκπαίδευση, που έχω,μεγαλώνοντας σε ένα ακαδημαϊκό σπίτι, όπου διαβάστηκε πάρα πολύ και συζητήθηκε ευρέως, δεν καταλαβαίνω πραγματικά τι σημαίνει πραγματικά το κείμενο που αναφέρατε", γράφει ένα άτομο.

«Είναι κρίμα που τα χρήματα απο τους  φόρους χρησιμοποιούνται με αυτόν τον τρόπο», γράφει ένας άλλος.

Η γραμματέας Τύπου της Εθνικής Υπηρεσίας για την Εκπαίδευση της Σουηδίας Άννα Τζάνσον απαντά σήμερα στην κριτική μέσω μιας απάντησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην εφημερίδα Världen: «Τα άρθρα στο πλαίσιο της έρευνας παρακολούθησης στον ιστότοπο της Εθνικής Υπηρεσίας για την Εκπαίδευση δεν σημαίνουν ότι η Εθνική Υπηρεσία Εκπαίδευσης λαμβάνει θέση για τη μία ή την άλλη παιδαγωγική προσέγγιση.

Συντακτική ομάδα 

No comments:

Post a Comment