Την 1η Αυγούστου, η βενζίνη 95 οκτανίων θα αντικατασταθεί από τη νέα τυπική βενζίνη E10. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ακριβότερες τιμές βενζίνης και ότι πολλά παλαιότερα αυτοκίνητα συνιστώνται να μην χρησιμοποιούν την βενζίνη.
Την 1η Αυγούστου, τα πρατήρια βενζίνης στη Σουηδία θα αλλάξουν την πώληση της βενζίνης 95 οκτανίων που περιέχει 5% αιθανόλη, στην πώληση της βενζίνης E10 που περιέχει 10% αιθανόλης.
Το υψηλότερο μείγμα αιθανόλης στη νέα βενζίνη σημαίνει ότι το ενεργειακό περιεχόμενο θα είναι 1,8% χαμηλότερο. Έτσι, η κατανάλωση θα αυξηθεί κατά το ίδιο ποσό. Και υπάρχει κίνδυνος να αυξηθεί η τιμή.
- Συνήθως τα βιοκαύσιμα είναι ακριβότερα από τα ορυκτά τους. Όταν εφαρμόζετε τότε τον ίδιο φόρο, υψηλότερα μείγματα βιοκαυσίμων θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές, λέει η Ebba Tamm, περιβαλλοντικός εμπειρογνώμονας στο Drivkraft Sverige.
Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες επιλέγουν να χειρίζονται την τιμολογιακή πολιτική μεταξύ διαφορετικών ιδιοτήτων εξακολουθεί να είναι ασαφής.
Περίπου 130.000 αυτοκίνητα στη Σουηδία συνιστάται να μην οδηγούν με τη νέα βενζίνη E10, σύμφωνα με μια έκθεση της εμπορικής ένωσης Bil Sweden. Θα υπάρχει ακόμα μια εναλλακτική λύση, E5, με 5% αιθανόλη και η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις θα είναι συγκρίσιμη με τη σημερινή βενζίνη 98 οκτανίων.
- 98 τοις εκατό όλων των αυτοκινήτων κάτω των 30 ετών είναι σε θέση να ανεφοδιαστούν με E10. Όλα τα αυτοκίνητα από το 2011 μπορούν να περάσουν στην E10. Μόνο μερικά παλαιότερα αυτοκίνητα και μερικοί κινητήρες άμεσης έγχυσης πρέπει να ανεφοδιαστούν με E5, λέει ο Anders Nordin, τεχνικός διευθυντής στο Bil Sweden.
Το πρόβλημα είναι κυρίως ότι τα παρεμβύσματα από καουτσούκ στα παλαιότερα αυτοκίνητα δεν ανέχονται υψηλότερο μείγμα αιθανόλης. Εάν ο οδηγός ανεφοδιάσει κατά λάθος λάθος, δεν υπάρχει άμεσως κίνδυνος . Απλώς ανεφοδιάστε το με E5 την επόμενη φορά.
Η αλλαγή της βενζίνης πραγματοποιείται ως αποτέλεσμα της απαίτησης από την κυβέρνηση ότι οι εταιρείες καυσίμων πρέπει να αυξήσουν το μείγμα των ανανεώσιμων καυσίμων προκειμένου να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η λεγόμενη υποχρέωση μείωσης είναι ένας τρόπος μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
- Οι εταιρείες βενζίνης πρέπει να πουλήσουν την E10. Εάν πουλήσουν πολύ λίγες ποσότητες αναγκάζονται να πληρώσουν ένα τέλος μείωσης. Σε αυτήν την περίπτωση, πιθανότατα θα προστεθεί στην τιμή της E5, λέει η Ebba Tamm, περιβαλλοντικός εμπειρογνώμονας στο Drivkraft Sverige.
"Χαιρετίζουμε το αυξημένο μείγμα αιθανόλης. Είναι ένα απαραίτητο βήμα προς τα εμπρός για να είναι ο στόλος των αυτοκινήτων πιο βιώσιμος και να επιτυγχάνει τους κλιματικούς στόχους. Η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που δεν μπορούν να ανεφοδιάσουν με καύσιμα E10 είναι παλαιότερα αυτοκίνητα, γράφει η Caroline Drabe, Διευθύνων Σύμβουλος της Ομοσπονδίας Μ (αυτοκινητιστών) Sverige σε ένα σχόλιο στην TT.
Για καθημερινά νέα από Σουηδία ελάτε στο γκρουπ μας
Συντακτική ομάδα
No comments:
Post a Comment