Sunday 31 October 2021

Νέα τεχνολογία ασφαλτόστρωσης με μικροκύματα ερευνά η Σουηδία

Το έργο SMMART (Swedish Magnetite Microwave Asphalt Road Technology) έχει αναπτύξει τεχνολογία για τη θέρμανση ασφάλτου όπου ο μαγνητίτης και τα μικροκύματα παίζουν σημαντικό ρόλο. Ο στόχος είναι να αναπτυχθεί μια εμπορικά βιώσιμη μέθοδος για ασφαλτόστρωση χωρίς διοξείδιο του άνθρακα.

Συγκεκριμένα με τη βοήθεια μικροκυμάτων, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να μειωθούν σημαντικά στην επεξεργασία της ασφάλτου. Αλλά η τεχνολογία δεν είναι ακόμη έτοιμη για χρήση.

Η αντικατάσταση της ασφάλτου στην οποία κατασκευάζονται οι σουηδικοί δρόμοι με μια άλλη παραλλαγή μπορεί να μειώσει τις εκπομπές ρύπων. Η άσφαλτος που χρησιμοποιείται σήμερα θερμαίνεται μεταξύ άλλων με ορυκτά καύσιμα.

Συνολικά, η διαχείριση ασφάλτου αντιπροσωπεύει το ένα τοις εκατό των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Σουηδίας. Αλλά ένας νέος τύπος ασφάλτου που περιγράφεται ως «χωρίς διοξείδιο του άνθρακα» στοχεύει στη μείωση των επιπέδων εκπομπών.

Η ιδέα είναι να χρησιμοποιηθεί τεχνολογία μικροκυμάτων για τη θέρμανση της ασφάλτου.

- Είναι η ίδια τεχνολογία μικροκυμάτων που έχει κάθε άτομο στο σπίτι στο φούρνο μικροκυμάτων στο σπίτι στην κουζίνα. Το πλεονέκτημα των μικροκυμάτων είναι ότι έχουμε και ένα ηλεκτρικό και ένα μαγνητικό πεδίο που βοηθούν στη θέρμανση, λέει ο Christoffer Eek, επιχειρηματίας στην Combitech, σε ένα άρθρο από την LKAB.

Η Vattenfall και η Σουηδική Διοίκηση Μεταφορών, μεταξύ άλλων, συμμετέχουν στο έργο για να δουν πώς λειτουργεί η τεχνολογία.

Η αποκαλούμενη άσφαλτος "χωρίς διοξείδιο του άνθρακα" δεν είναι ακόμη έτοιμη για έλαση σε μεγάλο βαθμό και πρέπει να δοκιμαστεί προσεκτικά. Η κλιμάκωση της τεχνολογίας μπορεί να πάρει χρόνο και απαιτούνται επίσης διάφορα κίνητρα για να γίνει κερδοφόρα.

Συντακτική ομάδα

No comments:

Post a Comment