Sunday, 5 September 2021

Η Σουηδία έτοιμη να γίνει πρώτη σε ηλεκτρικούς δρόμους - Μείωση των ρύπων στο 70%

Η Σουηδία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να έχει έναν από τους πρώτους μόνιμους ηλεκτρικούς δρόμους στον κόσμο για τη μεταφορά φορτηγών. Τώρα υπάρχει επίσης μια πρόταση σχετικά με τον τρόπο χρηματοδότησης της επέκτασης και της λειτουργίας 3.000 χιλιομέτρων ηλεκτρικού δρόμου.

- Πρόκειται για την επιβίωσή μας, λέει ο υπουργός Υποδομών Tomas Eneroth (S).

Αρκετά πιλοτικά έργα ηλεκτρικών δρόμων έχουν ήδη δοκιμαστεί στη Σουηδία. Εδώ είναι ένας ηλεκτρικός δρόμος μήκους δύο χιλιομέτρων μεταξύ της Arlanda και της περιοχής του Rosersberg.

Ο υπουργός Υποδομών Τομάς Ένεροθ έλαβε την ηλεκτρική οδική έρευνα την Τρίτη. 

Ο πρώτος μόνιμος ηλεκτρικός δρόμος της Σουηδίας, στην Ε20 μεταξύ Χάλσμπεργκ και Όρεμπρο, σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί ήδη το 2025.

- Εάν πάνε όλα καλά, μπορούμε να δούμε ηλεκτρικούς δρόμους σε περισσότερα τμήματα τα επόμενα χρόνια, λέει ο ερευνητής Elisabet Falemo, ο οποίος την Τρίτη υπέβαλε μια πρόταση για το πώς μπορεί να μοιάζει ένα μελλοντικό πλαίσιο για τους ηλεκτρικούς δρόμους.

Η Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών σχεδιάζει για επιπλέον 3.000 χιλιόμετρα δρόμου που μπορεί να είναι χρήσιμα για μια μελλοντική επέκταση. Δεν είναι ακόμη σαφές ποιος δρόμος θα ακολουθήσει η τεχνολογική ανάπτυξη και ποια λύση θα γίνει καθιερωμένη διεθνώς. Η Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών ανέφερε σε έκθεση τον Φεβρουάριο ότι θα υποστηρίξει επενδύσεις σε σταθμούς κύριας φόρτισης μπροστά από ηλεκτρικούς δρόμους για τα επόμενα δέκα χρόνια.

Υπάρχουν όμως ισχυρά περιφερειακά συμφέροντα για ηλεκτρικούς δρόμους από αγοραστές μεταφορών και άλλους παίκτες, τονίζει αισιόδοξος o Tomas Eneroth.

- Με τον πρώτο μόνιμο ηλεκτρικό δρόμο στον κόσμο, η Σουηδία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή.

Ο τομέας των μεταφορών αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της Σουηδίας. Ήδη σε δέκα χρόνια, οι εκπομπές μεταφορών θα μειωθούν κατά 70 % σύμφωνα με τους εθνικούς στόχους.

- Είμαστε η χώρα στην ΕΕ με το μεγαλύτερο μερίδιο επαναφορτιζόμενων οχημάτων. Τώρα προχωράμε και ηλεκτροδοτούμε τις μεγάλες μεταφορές, όπου πραγματοποιούνται οι μεγαλύτερες εκπομπές ρύπων, λέει ο υπουργός Υποδομών.

- Αφορά τόσο τη μείωση των εκπομπών έως το 2030, αλλά και τη διασφάλιση ότι θα είμαστε εντελώς χωρίς εκπομπές έως το 2045.

Από την άλλη μεριά οι μετριοπαθείς επικρίνουν την κυβέρνηση επειδή δεν εξασφάλισε την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς ορυκτά στη Σουηδία.

- Υπάρχουν πολλοί παίκτες που κυματίζουν προειδοποιητικές σημαίες ότι δεν έχουμε την ηλεκτρική ενέργεια που χρειαζόμαστε για να αλλάξουμε τον τομέα των μεταφορών και να επενδύσουμε σε νέες βιομηχανίες, λέει η Maria Stockhaus, εκπρόσωπος κυκλοφοριακής πολιτικής των μετριοπαθών.

Η μετάβαση στις ηλεκτροκίνητες μεταφορές είναι σημαντική για τη Σουηδία, τονίζει.

- Αλλά δεν μπορεί να συμβεί αν το διαχειριστούμε με εισαγόμενη πολωνική ενέργεια άνθρακα. Εδώ κινδυνεύουμε να καταλήξουμε σε έλλειψη ενέργειας εάν η κυβέρνηση δεν ασχοληθεί με το πυρηνικό ζήτημα.

Συντακτική ομάδα

No comments:

Post a Comment