Thursday 30 September 2021

Νέα εποχή με ηλεκτρικό αεροπλάνο στην Σουηδία - Καλύτερο μοντέλο στον κόσμο

Ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος βρίσκεται σε μια ιστορική πρώτη επίσκεψη στο αεροδρόμιο Kalmar Öland. Αλλά σύντομα μπορεί να γίνει όλο και πιο συνηθισμένο θέαμα. Μέσα σε πέντε χρόνια, το αεροδρόμιο ελπίζει να μεταφέρει επιβάτες με ηλεκτρικά αεροπλάνα μέχρι τη Στοκχόλμη και μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο αναμένει ότι όλη η προγραμματισμένη κυκλοφορία θα είναι χωρίς ορυκτά καύσιμα.

Συγκεκριμένα το μικρό διθέσιο αεροσκάφος που παρουσιάστηκε στο αεροδρόμιο Kalmar Öland την Τετάρτη μπορεί να θεωρηθεί ως μια πρόγευση για το μέλλον. Σύντομα ενδέχεται να υπάρχει επιβατική κίνηση με ηλεκτρικά αεροσκάφη από το Kalmar προς, για παράδειγμα, την Στοκχόλμη.

Ηλεκτρικά μέσα σε πέντε χρόνια

- Εάν ισχύουν όλα τα σχέδια, θα είναι εντός πέντε ετών. Θα υπάρχουν 19 θέσεις και είναι ένας σουηδός κατασκευαστής αεροσκαφών που έχει κάνει πολύ δρόμο για αυτό το έργο λέει ο Ronny Lindberg, διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Kalmar Öland.

Το αεροδρόμιο στο Kalmar εργάζεται για να είναι απαλλαγμένο από ορυκτά καύσιμα έως το έτος 2030. Τα ηλεκτρικά αεροσκάφη αποτελούν μέρος αυτής της λύσης, αλλά δεν είναι αρκετό.

Καλύτερο στον κόσμο

Ένα άλλο βήμα είναι η λειτουργία του εμπορικού αεροσκάφους με βιοκαύσιμα. Ήδη από τώρα, το 34 τοις εκατό βιοκαυσίμων αναμιγνύεται στις δεξαμενές των αεροσκαφών. Είναι το υψηλότερο ποσοστό μείγματος βιοκαυσίμων στη χώρα και ίσως στον κόσμο.

- Θέλω να ισχυριστώ ότι είναι ένα παγκόσμιο ρεκόρ εδώ με 34 τοις εκατό συμμετοχή. Δεν γνωρίζω κανένα αεροδρόμιο που να έχει καταφέρει να έχει τόσο υψηλό επίπεδο συμμετοχής για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, λέει ο David Hild, Διευθύνων Σύμβουλος του Fly Green Fund.

Όχι πιο ακριβά εισιτήρια

Αλλά για να μπορέσουμε να αναμείξουμε περισσότερο βιοκαύσιμο στις δεξαμενές, είναι απαραίτητο να αλλάξουμε τους κανονισμούς. Σήμερα, επιτρέπεται μόνο το 50 τοις εκατό βιοκαυσίμων στην αεροπορία. Ως εκ τούτου, πιστεύεται ότι τα μικρότερα ηλεκτρικά αεροσκάφη αποτελούν μέρος της λύσης στο δρόμο για μια εμπορική πτήση χωρίς ορυκτά καύσιμα.

- Η τιμή του εισιτηρίου πρέπει να είναι στα ίδια επίπεδα με σήμερα. Αν και το αεροσκάφος θα είναι αρχικά μικρότερο, θα έχει τον ίδιο ναύλο. Έχει να κάνει με το κόστος ενέργειας, το κόστος συντήρησης, την αγορά αεροσκαφών. Αυτή είναι η εικόνα του στόχου, λέει ο Ronny Lingberg, διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου στο Kalmar.

Συντακτική ομάδα

No comments:

Post a Comment