Υπερβόρειοι

söndag 18 maj 2025

Φινλανδία: Μετατροπή του σιδηροδρομικού δικτύου στο ευρωπαϊκό πρότυπο για στρατηγικούς και γεωπολιτικούς λόγους

    

Στη Φινλανδία, το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει εύρος γραμμής 1.524 χιλιοστά, το ίδιο με της Ρωσίας. Τώρα η Φινλανδία αποφάσισε να προχωρήσει σταδιακά στη μετατροπή του σιδηροδρόμου στο γενικό ευρωπαϊκό πρότυπο των 1.435 χιλιοστών, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Dagens Nyheter. Το έργο, που κοστίζει δισεκατομμύρια, αποσκοπεί μεταξύ άλλων στη διευκόλυνση των μεταφορών ενισχύσεων του ΝΑΤΟ εντός της Σκανδιναβίας. Γι’ αυτό δίνεται προτεραιότητα στον σιδηρόδρομο βόρεια της Ουλού.

Η οπτική του ΝΑΤΟ είναι ότι τα στρατεύματα θα φτάνουν σε νορβηγικά λιμάνια που δεν παγώνουν και στη συνέχεια θα μεταφέρονται μέσω Σουηδίας στη Φινλανδία. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να υπάρχει το ίδιο σιδηροδρομικό πρότυπο. Με το ευρωπαϊκό πρότυπο, το φινλανδικό σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί επίσης να συνδεθεί με το νέο Rail Baltica, που ενώνει τις τρεις βαλτικές χώρες με την Πολωνία. Και οι βαλτικές χώρες έχουν ρωσικό εύρος γραμμής στο υπόλοιπο δίκτυό τους.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορεί να καλύψει το 50% του κόστους μελέτης της Φινλανδίας για την αλλαγή του εύρους της γραμμής και το 30% του ίδιου του κόστους κατασκευής.

Συντακτική ομάδα 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar