Συγκεκριμένα την Παρασκευή το πρωί, μια προκαταρκτική πρόταση τέθηκε μετά από πολλούς μήνες συζήτησης, όταν η πλειοψηφία της βουλής πέρασε τον νόμο - L220 - που ανοίγει το δρόμο για την κατασκευή του νησιού Lynetteholm τριών τετραγωνικών χιλιομέτρων στο λιμάνι της Κοπεγχάγης.
85 ψήφισαν υπέρ και 12 ψήφισαν κατά μετά από μια μικρή συζήτηση μισής ώρας. Και με ψήφους από τους Σοσιαλδημοκράτες, τη Ριζοσπαστική Αριστερά, το Σοσιαλιστικό Λαϊκό Κόμμα, το Συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα, το Φιλελεύθερο Κόμμα και το Δανικό Λαϊκό Κόμμα, τώρα ανοίγεται ο δρόμος για την έναρξη του έργου πιθανώς ήδη το φθινόπωρο.
Διαμαρτυρίες και κίνδυνοι
Ωστόσο, παρά την τεράστια πλειοψηφία για αυτό που θα είναι το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο στη δανική ιστορία, η μάχη δύσκολα θα σταματήσει εδώ.
Συγκεκριμένα υπάρχει ο κίνδυνος να παραπεμφθεί η υπόθεση ενώπιον του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Μεταξύ άλλων, σε σχέση με το γεγονός ότι έχουν εκπονηθεί μελέτες για την κατασκευή του νησιού αλλά δεν έχει ληφθεί υπόψη ο συνολικός αντίκτυπος στο περιβάλλον της κατασκευής του Lynetteholm σε συνδυασμό με όλα τα άλλα έργα που θα απαιτηθούν. Δηλαδή, κατασκευή κατοικιών, μετρό, περιφερειακοί δρόμοι και ούτω καθεξής.
Ο πρόεδρος του κόμματος του Enhedslisten,Rasmus Vestergaard αναφέρθηκε στο γεγονός ότι οι μελέτες των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της κατασκευής αφορούν πραγματικά τη δημιουργία μιας αποθήκης στο λιμάνι της Κοπεγχάγης και όχι την κατασκευή οτιδήποτε άλλο.
Τόνισε ότι η κριτική από κορυφαίους εμπειρογνώμονες στον τομέα αυξάνεται και ότι οι συνέπειες της ίδρυσης του Lynetteholm δεν έχουν ακόμη εξηγηθεί σωστά.
Τέλος, δήλωσε ότι οι γειτονικές χώρες της Βαλτικής Θάλασσας δεν έχουν ακουστεί και επεσήμανε την εκτεταμένη σουηδική ανησυχία για το περιβάλλον στον ήχο και την πίεση στη Βαλτική Θάλασσα καθώς και για την θαλλάσια ζωή.
Η ανησυχία απορρίφθηκε από τον εισηγητή των Σοσιαλδημοκρατών, Thomas Jensen:
- Αυτός είναι ένας από τους λόγους που βοήθησα να εφαρμόσω αυτή την πρόταση στη βουλή, η οποία συζητήθηκε διεξοδικά με διαβουλεύσεις με εμπειρογνώμονες, με τεχνικές κριτικές και σχεδόν 200 ερωτήσεις προς τον Υπουργό Μεταφορών, οι οποίες έχουν απαντηθεί στους εισηγητές . Συνεπώς, είναι σωστά επεξεργασμένο. Και αυτό πιθανότατα θα πρέπει επίσης να ξεκαθαριστεί όταν .. εάν πρόκειται για την ΕΕ να το εξετάσει το θέμα, Παρόλα αυτά παραδέχτηκε ότι η υπόθεση, παρά την έγκριση, δεν έχει τελειώσει ακόμη.
Παράλληλα με το Enhedslisten υπήρχε και το Alternativet kæmpet εναντίον του έργου όπου αυτό έκανε και ο εισηγητής του κόμματος Torsten Gejl όταν πήρε τον λόγο στην βουλή. Και εδώ, επίσης, η κριτική συνεχίζεται στην έλλειψη ερευνών και ότι η όλη διαδικασία πηγαίνει πολύ γρήγορα.
- Εάν το έργο Lynetteholm είναι τόσο καλό, γιατί δεν θέλετε να το συζητήσετε; Η διαδικασία στο Christiansborg φαίνεται μεγάλη. Είχαμε διαβουλεύσεις, τρεις τεχνικές κριτικές, διαβουλεύσεις με ειδικούς και δύο συζητήσεις στην αίθουσα αλλά σε σχέση με το μέγεθος του έργου 80 δισεκατομμύρια θα δαπανηθούν για την έκχυση 80 εκατομμυρίων τόνων γης στο Sound, μια χερσόνησο, μια πόλη με υποδομή και μετακίνηση εγκαταστάσεων επεξεργασίας, όπου διαρκεί μόνο ένα δευτερόλεπτο μια στιγμή, είπε, προσθέτοντας:
- Όταν πατάτε το κουμπί, λέτε ναι σε ένα έργο που θέτει σε κίνδυνο τη φύση, το κλίμα και το περιβάλλον. Έχετε καλό δικαίωμα να το κάνετε πολιτικά και υπάρχουν πλεονεκτήματα, αλλά λέτε ναι στο γεγονός ότι οι κάτοικοι της Κοπεγχάγης και οι Δανοί δεν παίρνουν το χρόνο που χρειάζονται. Είναι το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο στην ιστορία της Δανίας και αυτό θα οδηγήσει σε τσουνάμι διαδηλώσεων.
Λίγα λόγια για το τεχνητό νησί
Το Lynetteholm είναι ένα όραμα μιας νέας περιοχής στην Κοπεγχάγη χτισμένο πάνω σε ένα τεχνητό νησί που βλέπει στο λιμάνι της Κοπεγχάγης στην περιοχή βόρεια του Refshaleøen και νότια του Nordhavn.
Μέχρι το 2070, το Lynetteholm θα ολοκληρωθεί ως νέα περιοχή 2,8 τετραγωνικών χιλιομέτρων με 35.000 κατοίκους. Το νησί θα συνδεθεί με το μετρό και θα είναι ένας σύνδεσμος στο ανατολικό περιφερειακό δρόμο γύρω από την Κοπεγχάγη. Ταυτόχρονα, το Lynetteholm κατασκευάζεται ως έργο παράκτιας προστασίας, το οποίο θα λειτουργεί ώς φράγμα που προστατεύσει την Κοπεγχάγη από μελλοντικές καταιγίδες.
Από το 2021, το τεχνητό νησί θα κατασκευαστεί γεμίζοντας το πλεόνασμα εδάφους σε ένα πλαίσιο. Αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει από 30 έως 40 χρόνια.
Το όραμα παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2018 από τον τότε πρωθυπουργό Lars Løkke Rasmussen (V) και τον τότε Δήμαρχο της Κοπεγχάγης, Frank Jensen (S). Έκτοτε, η επόμενη κυβέρνηση, δήμαρχος και πλειοψηφία στο Δημαρχείο της Κοπεγχάγης συνέχισαν το όραμα του Lynetteholm.
Συντακτική ομάδα
No comments:
Post a Comment