Το σχολικό στρές οδήγησε σε άγχος και διατροφικές διαταραχές στους μαθητές του γυμνασίου Øregårds στην Κοπεγχάγη. Αλλά ένα νέο πείραμα αντέστρεψε την τάση.Αυτο ανέδειξε το Σουηδικό κρατικό κανάλι σε ένα ντοκιμαντέρ αναφορικά με την μη βαθμολόγηση μαθητών.
Συγκεκριμένα σε ένα πιλοτικό έργο το 2019 που είχε ως στόχο τη βελτίωση της ψυχικής υγείας των μαθητών, το Øregård Gymnasium στη Δανία δοκίμασε την αφαίρεση βαθμών. Αντίθετα, οι μαθητές έλαβαν συνεχείς αξιολογήσεις των γνώσεών τους. Η ιδέα αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένη που πλέον κανένας μαθητής δεν βαθμολογείται κατά τους πρώτους τρεις μήνες στο γυμνάσιο.
- Οι μαθητές ένιωσαν πολύ καλύτερα. Επιπλέον, η απόδοση των μαθητών στο πιλοτικό έργο απέδωσε πολύ καλά στην τελική εξέταση του τρίτου έτους, λέει στο Σουηδικό κρατικό κανάλι ο δάσκαλος Peter Brøndum που ήταν υπεύθυνος για το έργο.
Η κατάσταση στη Δανία όσον αφορά τους μαθητές που βιώνουν ανθυγιεινό άγχος που συνδέεται με το σχολείο είναι παρόμοια με αυτή στη Σουηδία. Αυτή είναι η γνώμη του Niels Ulrik Sørensen, ο οποίος είναι ερευνητής νέων στη Δανία. Δυσκολεύεται να φανταστεί ένα σχολείο χωρίς βαθμούς. Ωστόσο, μια μειωμένη κλίμακα βαθμολόγησης μπορεί να είναι εφικτή και να έχει θετική επίδραση στην υγεία των μαθητών.
- Τόσο καιρό είχαμε βαθμούς που οι μαθητές σήμερα ταυτίζονται με αυτό. Η αντικατάσταση του βαθμού με, για παράδειγμα, ανατροφοδότηση και συζήτηση θα απαιτούσε μεγάλους πόρους στο σχολείο, λέει και συνεχίζει:
- Πρόσφατα, η Επιτροπή Μεταρρυθμίσεων στην Δανία υπέβαλε πρόταση για την κατάργηση του υψηλότερου επιπέδου στην κλίμακα βαθμολόγησης. Θα μπορούσε να μειώσει το άγχος που σχετίζεται με την απόδοση.
Ένας μαθητής του γυμνασίου δήλωσε τα εξής: "Μερικές φορές φοβάσαι να κάνεις λάθος για σκοπούς του βαθμού αλλά τώρα χωρίς βαθμούς μπορεί κάποιος να κάνει λάθη"
Συντακτική ομάδα
No comments:
Post a Comment