Υπερβόρειοι

lördag 11 juni 2022

"Ω εκεί ναι"- Αισθητική φωνή προκαλεί τους κατοίκους του Μάλμε να πετάνε περισσότερα σκουπίδια(βίντεο)

«Αααα, ήταν τρελό ωραίο». «Ω, εκεί ναι». «Μμμ περισσότερα». Μιλάνε οι κάδοι σκουπιδιών στη γέφυρα Davidshall ώστε να ενθαρρύνουν τους κατοίκους του Μάλμε να πετούν περισσότερα σκουπίδια.

Οι κάδοι απορριμμάτων που μιλούν δεν είναι νέο χαρακτηριστικό στο Μάλμε, ήδη από το 2017 ο δήμος αγόρασε 18 κομμάτια.

- Όταν αγοράστηκαν, δεν βρίσκονταν τόσο κεντρικά. Μετακόμισαν στην πόλη τον Μάιο για να μειώσουν τον αριθμό των προσωρινών κάδων. Αλλά τώρα θα είναι μόνιμοι εκεί, λέει ο Mikael Nilsson, επιβλέπων δημοτικός μηχανικός.

Στο Södertull υπάρχουν επτά κάδοι απορριμμάτων, στο Sundspromenaden στο Västra hamnen υπάρχουν εννέα και στο Dragörkajen στο Limhamn υπάρχουν δύο. Αλλά προς το παρόν μιλάνε μόνο δύο. Αυτά βρίσκονται στη γέφυρα Davidshall.

Οι κάδοι σκουπιδιών μιλάνε όταν τους ανοίγεις για να πετάξεις κάτι. Τώρα το μήνυμα είναι διαφορετικό. Ένας από τους κάδους σκουπιδιών στη γέφυρα Davidshall έχει μια αισθησιακή φωνή και λέει: "Αααα, αυτό ήταν τρελό ωραίο". «Ω, εκεί ναι». «Μμμ περισσότερα».

Η Marie Persson είναι υπεύθυνη τμήματος στο γραφείο ακινήτων και του δρόμου. Απαντά στις ερωτήσεις του Sydsvenskan σε ένα email.

«Το πρώτο καθήκον που πρέπει να λύσει η επικοινωνία μας είναι να πείσουμε τους ανθρώπους να ακούσουν τι έχουμε να πούμε, κάτι που είναι πιο δύσκολο από ό,τι νομίζετε. Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε μια νέα χιουμοριστική προσέγγιση για να βγάλουμε το μήνυμά μας, γιατί τα σκουπίδια είναι ένα σημαντικό θέμα για εμάς», γράφει.

«Αααα, ήταν τρελό ωραίο». «Ω, εκεί ναι». «Μμμ περισσότερο». Πώς σας φάνηκε αυτές οι συνθέσεις;

«Η διατύπωση είναι μέρος της έκκλησης της εκστρατείας να κάνει περισσότερους ανθρώπους να μιλήσουν για το πιο βρόμικο πράγμα που υπάρχει: τη ρύπανση. Αυτό που καταλήγει στους δρόμους, στις πλατείες και στις θάλασσές μας. Γι' αυτό μη διστάσετε να ταΐσετε τα σκουπίδια με περισσότερα σκουπίδια, εκεί ναι!», απαντά η Marie Persson.

«Οι φωνές που προκαλούνται από τους κάδους είναι μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για να απαλλαγούμε από τους ανθρώπους που δεν πετούν σωστά τα σκουπίδια τους. Με τους ήχους θέλουμε να δώσουμε μια θετική ενίσχυση σε όσους κάνουν το σωστό για τον εαυτό τους, προσφέροντας γέλιο», συνεχίζει η Marie Persson.


Συντακτική ομάδα 

Σουηδία:Ανοδικά κινείται το όριο ηλικίας για τις συντάξεις -"Για να συμβαδίζει με τις εξελίξεις"

Αυξάνονται τα όρια ηλικίας στο συνταξιοδοτικό σύστημα της Σουηδίας μετά από απόφαση της βουλής.

Από το 2023 και μετά δεν θα είναι δυνατή η έναρξη λήψης εισοδηματικής σύνταξης γήρατος μέχρι την ηλικία των 63 ετών. Είναι πλέον εφικτό να γίνει στα 62 του χρόνια.

Και από την επόμενη χρονιά θα πρέπει να έχετε συμπληρώσει το 66ο έτος της ηλικίας σας για να μπορέσετε να πάρετε εγγυητική σύνταξη, να λάβετε επίδομα στέγασης για συνταξιούχους ή υποστήριξη γήρατος. Τώρα το όριο είναι 65 έτη.

Οι αλλαγές στα όρια ηλικίας και τα βήματα απομάκρυνσης από το «65χρονο κανόνα» είναι συνέπεια της αύξησης του προσδόκιμου ζωής και ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να συμβαδίζει με τις εξελίξεις.

Συντακτική ομάδα 

fredag 10 juni 2022

Αναμένεται ταλαιπωρία με μεγάλες ουρές στο αεροδρόμιο της Arlanda - Έλλειψη προσωπικού ασφαλείας

Την άνοιξη οι αεροπορικές μετακινήσεις αυξήθηκαν σημαντικά, ενώ οι προσλήψεις νέου προσοπικού ασφαλείας δεν πήγαν με τον ίδιο γοργό ρυθμό. Αυτό σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να περιμένουν μεγάλες ουρές στο αεροδρόμιο Arlanda,αυτό το καλοκαίρι. Το ίδιο πρόβλημα έχει προκύψει και στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης στο Kastrup.

- Δουλέψαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας με μια σειρά από σενάρια και αυτή η μεγάλη ανάκαμψη των πτήσεων ήταν ένα από τα σενάρια για τα οποία ήμασταν προετοιμασμένοι. Το πρόβλημα είναι ότι δυσκολευόμαστε να προσλάβουμε, εν μέρει επειδή έχουμε μεγάλους χρόνους παράδοσης για αυτούς που πρόκειται να προσλάβουμε, λέει η Charlotte Ljunggren, διευθύντρια μάρκετινγκ στη Swedavia, στο Svt Nyheter.

Όσοι προσλαμβάνονται ως υπεύθυνοι ασφαλείας στα σουηδικά αεροδρόμια πρέπει να υποβληθούν σε εκπαίδευση και επίσης να υποβληθούν σε εξετάσεις από πολλές αρχές, κάτι που χρειάζεται το πολύ 10-12 εβδομάδες.

Συντακτική ομάδα 

Μέσα σε ένα μήνα απο 6,7 % σε 7,4% ο πληθωρισμός στην Δανία - Υψηλότερος από το 1983


Μεταξύ Απριλίου και Μαΐου αυτού του έτους, ο πληθωρισμός στη Δανία αυξήθηκε από 6,7 σε 7,4 τοις εκατό και είναι τώρα ο υψηλότερος από τον Μάιο του 1983, αναφέρει η Στατιστική Υπηρεσία της Δανίας. 

Είναι κυρίως οι αυξήσεις τιμών σε αγαθά όπως η ηλεκτρική ενέργεια, τα καύσιμα και τα τρόφιμα που αυξάνουν τον πληθωρισμό. Σε μεγάλο βαθμό παίζουν ρόλο οι μεταβολές των τιμών των αγαθών που αυξάνουν την ετήσια αύξηση του δείκτη τιμών του καταναλωτή. Συγκεκριμένα τα αγαθά έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο 11,4 τοις εκατό,μέσα σε ένα χρόνο και είναι η υψηλότερη ετήσια αύξηση από τον Φεβρουάριο του 1982, όταν η ετήσια αύξηση ήταν 13,2 τοις εκατό.

Εάν αφαιρεθούν από τα στατιστικά στοιχεία η ενέργεια και τα μη επεξεργασμένα αγαθά, ο λεγόμενος δομικός πληθωρισμός μένει στο 4,4%, από 3,6 τοις εκατό τον προηγούμενο μήνα. Ωστόσο, βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 1989.

Συντακτική ομάδα


Σώζει και διαγράφει τα χρέη της SAS η Δανία-"Με προϋπόθεση την ιδιωτική συνεπένδυση"

Η Δανία θα στηρίξει την αεροπορική εταιρεία SAS που έχει πληγεί από την κρίση και μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να αυξήσει το μερίδιο ιδιοκτησίας της έως και 30%, ενώ χρέη αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων κορωνών Δανίας διαγράφονται. Αυτό ανακοίνωσε ο Δανός υπουργός Οικονομικών το πρωί της Παρασκευής, αφού η Σουηδία αποφάσισε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να μην υποστηρίζει πλέον τη SAS με νέα κεφάλαια και τελικά να αποσυρθεί ως εταίρος.

- Είναι προφανές ότι η SAS βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση, και είναι σημαντικό να πούμε ότι η SAS είναι μια εταιρεία μεγάλης σημασίας για τη δανική κοινωνία, φέρνοντας τη Δανία και τους Δανούς στον υπόλοιπο κόσμο και αντίστροφα. Ταυτόχρονα, η SAS είναι πολύ σημαντική, μεταξύ άλλων, για το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης. Εμείς στη Δανία είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε τη SAS με το σχέδιο να επανέρθει σε τροχιά και είμαστε έτοιμοι να διαγράψουμε χρέη περίπου 3,5 δισεκατομμυρίων DKK, ενώ συνεχίζουμε να έχουμε σημαντική δανική συμμετοχή στη SAS. Σχεδιάζουμε ένα μερίδιο έως και 30 τοις εκατό για την καλύτερη προστασία των συμφερόντων της Δανίας, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Δανίας Nicolai Wammen (S) σε μια εσπευσμένα συγκληθείσα συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, το μέλλον της SAS ήταν σε αβεβαιότητα αφού ο Υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της Σουηδίας ανακοίνωσε την Τρίτη ότι η Σουηδία δεν θα επενδύσει περισσότερα νέα κεφάλαια στην αεροπορική εταιρεία και ότι δεν βλέπει πλέον τον εαυτό της ως μακροπρόθεσμο εταίρο. Καθώς η Σουηδία και η Δανία είναι επί του παρόντος οι μεγαλύτεροι μεμονωμένοι μέτοχοι με μερίδιο 21,8 τοις εκατό η καθεμία, άσκησε πίεση στη Δανία να λάβει μια απόφαση για τον ρόλο της στην αεροπορική εταιρεία στο μέλλον. Η Νορβηγία αποχώρησε ως εταίρος το 2018.

Το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης είναι ένας κόμβος για τη SAS και είναι ένας από τους μεγαλύτερους ατομικούς χώρους εργασίας της Δανίας, με περισσότερες από 20.000 θέσεις εργασίας, κάτι που είναι ένας λόγος για να εισέλθει με πρόσθετη υποστήριξη στη SAS. Η συμφωνία που παρουσιάστηκε την Παρασκευή έχει συναφθεί από την κυβέρνηση, το Φιλελεύθερο Κόμμα, το Λαϊκό Κόμμα της Δανίας, τη Ριζοσπαστική Αριστερά και τους Συντηρητικούς και σημαίνει ότι η Δανία θα συνεχίσει επίσης να υποστηρίζει το σχέδιο μετασχηματισμού SAS Forward που είχε προηγουμένως παρουσιαστεί για ανοικοδόμηση η αεροπορική εταιρεία. Αυτό προϋποθέτει συμφωνίες ιδιοκτησίας με έναν ή περισσότερους νέους πλειοψηφικούς μετόχους για το δανικό κράτος.

- Η υποστήριξη και η συμβολή του κράτους στο σχέδιο μετασχηματισμού της SAS προϋποθέτει ότι θα υπάρξει ιδιωτική συνεπένδυση και ότι το κράτος μπορεί να επιτύχει την απαραίτητη συνεπιρροή σε σχέση με τη διατήρηση της συμβολής της SAS στη διεθνή προσβασιμότητα της Δανίας, λέει ο Nicolai Wammen, σε δελτίο τύπου.

Η απόφαση του δανικού κράτους απαιτεί επίσης την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Συντακτική ομάδα 

torsdag 9 juni 2022

Η Σουηδική αστυνομία χρησιμοποίησε μέντιουμ για την αναζήτηση ενός αγνοούμενου

Όταν η αστυνομία προσπάθησε να βρει έναν αγνοούμενο το 2004, χρησιμοποίησε πνευματιστικά μέσα. Αυτό φαίνεται από ένα νέο ντοκιμαντέρ του SVT.

Στη σειρά του SVT Documents from inside: The Carlos case, εξετάζεται η εξαφάνιση του Carlos Pizarro. Ο 22χρονος είχε νοητική αναπηρία και διέμενε σε ειδικό κατάλυμα στο Strömsund. Τον Μάιο του 2004, το προσωπικό της κατοικίας ανακάλυψε ότι ο Κάρλος έλειπε.

Όταν η Εσωτερική Φρουρά ξεκίνησε την έρευνα, τους είπαν ότι η αστυνομία χρησιμοποίησε μια αιχμή από μια μάντισσα.

- Όταν ρώτησα "Γιατί κοιτάμε εδώ;" τότε πήρα απάντηση ότι πέρνουμε βοήθεια από ένα μέντιουμ ​​λέει ο Carl-Göran Westlin, τότε επικεφαλής της Εσωτερικής Φρουράς, στο πρόγραμμα που δημοσιεύει η ιστοσελίδα Världen idag.

Καμία επιτυχία

Οι συμβουλές της μάντισσας δεν οδήγησαν σε τίποτα. Στη συνέχεια πήραν τη βοήθεια ενός άλλου μέντιουμ του Terry Evans, ο οποίος μεταξύ άλλων εμφανίστηκε στην τηλεοπτική σειρά The Unknown. Αλλά ούτε οι συμβουλές του απέφεραν τίποτα.

Σύμφωνα με την τοπική αστυνομία Sune Sundberg, ήταν ο επικεφαλής της προκαταρκτικής έρευνας που αποφάσισε να συμβουλευτεί τα μέσα ενημέρωσης.

Σε σχέση με το πρόγραμμα του SVT, η υπόθεση επανελήφθη από την ομάδα ψυχρής υπόθεσης της αστυνομίας.

Συντακτική ομάδα 

Ντέρμπι στο Karlstad–Νέα ευκαιρία να πλησιάσει το Vasalund και ξεδίψα με ταμείο

 
Το ντέρμπι της αγωνιστικής διεξάγεται στο Karlstad ανάμεσα στην τοπική ομάδα απέναντι στο Sandvikens όπου η ομάδα του Κωνσταντίνου Παναγοπουλου θέλει την νίκη οπωσδήποτε ούτως ώστε να πλησιάσει την αντιπαλο της στην βαθμολογία. 

Από την άλλη το ντέρμπι θέλει να εκμεταλλευτεί το Vasalund το οποίο αγωνίζεται εκτός έδρας μεσα στο Piteå για να μειώσει την διαφορά από το πρωτοπόρο Sandvikens.

Το Gefle φιλοξενεί το Sollentuna και θέλει να επιστρέψει στις νίκες.Το Sylvia φιλοξενεί επίσης το αδύναμο Forward και έχει την ευκαιρία να πάρει τρείς ξεκούραστος βαθμούς αρκεί να εμφανιστεί σοβαρό μέσα στον αγωνιστικό χώρο.

Στο υπόλοιπο πρόγραμμα έχουμε Stockholm Internazionale Motalaeam Hammarby,Haninge Umeå,Täby – Örebro.

Ντέρμπι στο Ljunskile – Πάει να διευρύνει το αήττητο του το Olympic

Η πρεμιέρα της 12ης αγωνιστικής άνοιξε με το τοπικό ντέρμπι ανάμεσα στο Lindome με το Qviding σε ένα ματς ζωής και θανάτου οπου νικητής ήταν οι φιλοξενούμενοι με 0-1.Το παιχνίδι που ξεχωρίζει όμως αυτη την αγωνιστική στην Ettan Södra δεν είναι άλλο απο το Ljunskile – Ängelholms.

Tις ομαδες τις χωριζουν μόλις 2 βαθμοί με τους φιλοξενουμενους να έχουν ένα παιχνίδι λιγότερο.Το Olympic αφού κατάφερε να φύγει με τον βαθμό απο το Gamla Ullevi πλήν της νίκης απέναντι στο Ätvidaberg θα είναι αυτοκτονία.Το GAIS φιλοξενείται στο IFK Malmö το οποίο είναι στην τελευταία θέση της βαθμολογίας.Το Falkenberg αγωνίζεται εντός έδρας απέναντι στο Tvååkers και θα ψάξει το εντός έδρας 3ποντο με τις δυο κολλητές ισοπαλιές με GAIS και Olympic.Το Oddevold θα εχει δύσκολη αποστολή εντός έδρας απέναντι στο Trollhattan όπου δεν θέλει να χάσει την επαφή με την κορυφή.To πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τα παιχνίδια Torns Oskarhamns και Vänesborg Lund.


Στοιχηματικές προτάσεις

Οι επιτυχίες της ιστοσελίδας μας στο στοίχημα συνεχίζονται. Έτσι με νέες καλοκαιρινές προτάσεις τετραήμερου σας ξεδιψάμε με ταμείο. 

Προτάσεις Παρασκευής 



Προτάσεις Σαββάτου 




Προτάσεις Κυριακής 



Πρόταση Δευτέρας 


Στοιχηματική στήλη 



ΥΠΕΞ Ιρλανδίας:"Περίεργη η αντιδραση της Τουρκίας προς την Σουηδία - Θα εκπλαγώ αν δεν γίνει μέλος του ΝΑΤΟ"

- Θα εκπλαγώ πολύ εάν η Σουηδία δεν είναι μέλος εντός έξι μηνών, λέει ο Ιρλανδός υπουργός Εξωτερικών Simon Coveney.

Συνέντευξη στην εφημερίδα SvD έδωσε ο Simon Coveney κατά τη σύντομη επίσκεψή του στη Στοκχόλμη την Τρίτη ο οποίος είναι και υπουργός Άμυνας και Υπουργός Εξωτερικών της Ιρλανδίας.Πρίν την συνέντευξη συναντήθηκε με τη Σουηδή συνάδελφό του Ann Linde (S) και τη Δευτέρα με τον Φινλανδό Υπουργό Εξωτερικών, Pekka Haavisto.

- Στη Φινλανδία, για μεγάλο χρονικό διάστημα, το 20-25 τοις εκατό υποστήριζε μια ένταξη στο ΝΑΤΟ και τώρα ξαφνικά περισσότερο από το 70 τοις εκατό υποστηρίζει μια γρήγορη ένταξη στην αμυντική συμμαχία, λέει ο Simon Coveney.

Η κατάσταση της ευρωπαϊκής ασφάλειας ήταν ένα από τα θέματα των συναντήσεων και ο Simon Coveney έτυχε να έρθει στη Στοκχόλμη λίγες μόνο ώρες μετά την ψηφοφορία μομφής του Riksdag κατά του υπουργού Δικαιοσύνης Morgan Johansson.

Ο Coveney είναι συγκρατημένος στα σχόλιά του, η Ιρλανδία δεν είναι μέλος του ΝΑΤΟ, αλλά δυσκολεύεται να καταλάβει τη στάση της Τουρκίας απέναντι στη Σουηδία και τη Φινλανδία.

- Η αντίδραση της Τουρκίας είναι λίγο περίεργη.

Πως?

- Πολλοί έχουν εκπλαγεί που η Τουρκία αντιτίθεται στην ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας, λέει.

- Αλλά δεν είναι πραγματικά θέμα μου να σχολιάσω.

Πώς πιστεύετε, θα γίνει δεκτή η Σουηδία ως μέλος του ΝΑΤΟ;

- Θα με εξέπληξε αν τόσο η Σουηδία όσο και η Φινλανδία δεν είναι μέλη του ΝΑΤΟ εντός έξι μηνών, αλλά θα μπορούσε να είναι ένα ασταθές ταξίδι τις επόμενες εβδομάδες.

Σύμφωνα με τον Simon Coveney, το κρίσιμο ζήτημα για τη στροφή της σουηδικής κοινής γνώμης είναι η γεωγραφία.

- Ακόμη και στην Ιρλανδία, είχαμε μια συζήτηση σχετικά με την αλλαγή της κατάστασης της πολιτικής ασφάλειας. Το ιρλανδικό κοινό είναι τρομοκρατημένο από αυτό που κάνει η Ρωσία στην Ουκρανία, αλλά οι άνθρωποι δεν αισθάνονται την ίδια άμεση απειλή με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Σουηδία και η Φινλανδία.

Ο Simon Coveney επισημαίνει ότι η Ιρλανδία είναι η χώρα εντός της ΕΕ που διαθέτει τις περισσότερες ειρηνευτικές δυνάμεις σε σχέση με τον αριθμό των κατοίκων.

Το θέμα της σημασίας της ελευθερίας της συμμαχίας για τη διεθνή φήμη μιας χώρας είναι επίσης κάτι που συζήτησε ο Coveney με την Ann Linde. Ο Coveney επισημαίνει ότι υπάρχει μεγάλη συμφωνία μεταξύ της Σουηδίας και της Ιρλανδίας, μεταξύ άλλων σχετικά με τον ρόλο του ΟΗΕ και τη σημασία της ενεργού διεθνούς εργασίας για την υποστήριξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Πώς νιώθεις να χάνεις δύο ουδέτερες χώρες της ΕΕ;

- Στην πραγματικότητα, είναι εντάξει. Σεβόμαστε τις σουηδικές και φινλανδικές αποφάσεις και αν ήμουν Φινλανδός ή Σουηδός θα ήμουν υπέρ αυτού που συμβαίνει τώρα. Δεν με πειράζει να το πω αυτό.

Ένα άλλο θέμα στην ημερήσια διάταξη κατά την επίσκεψη του Simon Coveney ήταν το λεγόμενο Πρωτόκολλο της Βόρειας Ιρλανδίας. Η βρετανική κυβέρνηση σχεδιάζει νέα νομοθεσία που υπονομεύει την τετραετή συμφωνία με την ΕΕ ότι η Βόρεια Ιρλανδία θα ανήκει στην κοινή αγορά ακόμη και μετά το Brexit.

Η πρόθεση ήταν να διατηρηθεί η τελωνειακή ελευθερία στο ιρλανδικό νησί και να διασφαλιστεί η πολιτική σταθερότητα στη Βόρεια Ιρλανδία. Όμως στη Βρετανία υπήρξε δυσαρέσκεια για την ειδική θέση της Βόρειας Ιρλανδίας και φαίνεται πλέον ότι οι Βρετανοί θέλουν να σκίσουν τη συμφωνία με την ΕΕ.

Η Ιρλανδία, μαζί με εκπροσώπους της ΕΕ, προσπαθούσε να βρει μια λύση, αλλά σύμφωνα με τον Simon Coveney, δεν έχουν γίνει διαπραγματεύσεις από τον Φεβρουάριο.

- Μας πήρε αρκετά χρόνια για να βρούμε αυτή τη λύση. Εάν το Πρωτόκολλο της Βόρειας Ιρλανδίας καταρρεύσει, πώς θα προστατεύσουμε την ενιαία αγορά στην Ιρλανδία και την ειρηνευτική διαδικασία;

Τι νομίζεις ότι συμβαίνει τώρα;».

- Η ΕΕ δεν κατάφερε να φέρει τη βρετανική κυβέρνηση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων από τον Φεβρουάριο. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε να φτάσουμε σε συμφωνία με το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά δεν θα λάβουμε μέρος σε κανένα είδος παιχνιδιού που διεξάγεται εντός του Συντηρητικού Κόμματος στο Ηνωμένο Βασίλειο, λέει ο Simon Coveney.

Συντακτική ομάδα 

onsdag 8 juni 2022

Έρευνα:Με πόσα αμείβονται οι πολιτικοί αρχηγοί των κομμάτων- Στον πάτο η Σουηδία σε θέματα διαφάνειας


Οι περισσότεροι ηγέτες κομμάτων κερδίζουν πάνω από ένα εκατομμύριο κορώνες το χρόνο. Η Magdalena Andersson (S) και ο Ulf Kristersson (M) κερδίζουν τα περισσότερα. Όλα τα μέλη της βουλής είναι υποχρεωμένα να αναφέρουν τι εισόδημα έχουν αλλά δεν το κάνουν όλοι οι ηγέτες των κομμάτων. Η έρευνα του SVT περιλαμβάνει ολόκληρη τη λίστα με τα εισοδήματα των κορυφαίων πολιτικών της Σουηδίας.

Η έρευνα του κρατικού καναλιού SVT έχει χαρτογραφήσει πόσα κερδίζουν οι ηγέτες των κομμάτων της Σουηδίας και από πού προέρχονται τα χρήματα. Αρκετοί όμως από αυτούς δεν έχουν αναφέρει παράπλευρα έσοδα από το Κόμμα τους.

Τα μέλη του Riksdag στη Σουηδία υποχρεούνται από το νόμο να αναφέρουν σημαντικές συμμετοχές, παράπλευρα εισοδήματα και αναθέσεις διοικητικών συμβουλίων. Το μητρώο υπάρχει για να δημιουργήσει διαφάνεια.

Αρκετοί ηγέτες κομμάτων κερδίζουν σημαντικά περισσότερα από τις 858.000 SEK που προβλέπει η ανάθεση της βουλής. Παρά το γεγονός αυτό, τρεις από αυτούς έχουν σημειώσει "τίποτα" σχετικά με το θέμα του παράπλευρου εισοδήματος.

"Όλα τα εισοδήματα πρέπει να αναφέρονται"

Αυτό περιλαμβάνει τον μετριοπαθή ηγέτη Ulf Kristersson, ο οποίος σήμερα έχει ετήσιο εισόδημα λίγο πάνω από 2,2 εκατομμύρια. Με αυτά τα έσοδα, είναι επίσης ο πιο ακριβοπληρωμένος αρχηγός κόμματος στη Σουηδία, μαζί με την πρωθυπουργό Magdalena Andersson (S).

Ούτε η Ebba Busch (KD) ούτε ο Jimmie Åkesson (SD) έχουν αναφέρει την αμοιβή από το κόμμα τους ως παράπλευρο εισόδημα στο χρηματοοικονομικό μητρώο.

Οι μετριοπαθείς απαντούν ότι είναι ένα καθαρό τυπικό λάθος του Ulf Kristersson που δεν το έχει αναφέρει και ότι τώρα έχει αναφέρει τα παράπλευρα έσοδα στο Riksdag.

Όμως, τόσο οι Χριστιανοδημοκράτες όσο και οι Σουηδοί Δημοκράτες ισχυρίζονται, για διάφορους λόγους, ότι αυτά τα τέλη δεν χρειάζεται να εγγραφούν στο οικονομικό μητρώο.

Αυτό λέει και ο Πρόεδρος του Riksdag Andreas Norlén.

- Είναι φανερό σε όλους ότι είναι αρχηγοί κομμάτων. Δεν είναι μυστικό.

Η Σουηδία μοιράζεται την τελευταία θέση στην Ευρώπη

Αλλά η ειδικός σε θέματα διαφθοράς Λουίζ Μπράουν είδε αυτό το σκεπτικό.

- Όλα τα εισοδήματα πρέπει να αναφέρονται ώστε να είναι δυνατή η σωστή εικόνα από πού προέρχονται τα έσοδα.

Λέει ότι η περιορισμένη διαφάνεια και η κινδυνεύουν να οδηγήσουν σε διαφθορά.

- Ειδικά σε σχέση με το εισόδημα που δεν αναφέρεται. Είναι αδύνατο να εντοπιστεί οποιαδήποτε αθέμιτη επιρροή που μπορεί να συνδεθεί με αποζημίωση από διάφορα συμφέροντα.

Όταν η έρευνα του SVt έθεσε την ερώτηση στα κοινοβουλευτικά κόμματα, όλα δήλωσαν πόσα χρήματα λαμβάνουν οι αρχηγοί των κομμάτων σε κομματικές αμοιβές.

Αλλά σε πολλές άλλες χώρες υπάρχει πολύ μεγαλύτερο άνοιγμα. Ο συνεργάτης της Διεθνούς Διαφάνειας Global Data Barometer εξέτασε τη διαφάνεια του παράπλευρου εισοδήματος των πολιτικών και των ιδιωτικών δεσμών σε 109 χώρες.

Σύμφωνα με την έρευνά τους, η Σουηδία καταλήγει στον πάτο της Ευρώπης, μαζί με τη Λευκορωσία, όσον αφορά τα στοιχεία που δημοσιεύονται ανοιχτά στο διαδίκτυο.

- Έχουμε μια ισχυρή αρχή διαφάνειας στη Σουηδία, επομένως είμαστε σε καλή θέση εκεί. Αλλά με κάποιο τρόπο κρυβόμαστε λίγο πίσω από αυτό, λέει ο Ulrik Åshuvud, πρόεδρος της Διεθνούς Διαφάνειας Σουηδίας.

ΠΟΣΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΣΕ ΑΜΟΙΒΉ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΟΙ ΑΡΧΗΓΟΙ ΚΟΜΜΑΤΩΝ:

Ulf Kristersson - από τους μετριοπαθείς 1.350.000 SEK, συνολικά συμπεριλαμβανομένης της βουλευτικής αμοιβής 2.208.000 SEK

Magdalena Andersson - από τους Σοσιαλδημοκράτες 0 SEK, συνολικά συμπεριλαμβανομένης της αμοιβής του πρωθυπουργού 2.208.000 SEK

Annie Lööf - από το Κόμμα του Κέντρου 923.000 SEK συνολικά, συμπεριλαμβανομένης της βουλευτικής αμοιβής 1.781.000 SEK

Ebba Busch - από τους Χριστιανοδημοκράτες 882.000 SEK, συνολικά συμπεριλαμβανομένης της βουλευτικής αμοιβής 1.740.000 SEK

Jimmie Åkesson - από τους Σουηδούς Δημοκρατικούς 815.100 SEK συνολικά, συμπεριλαμβανομένης της βουλευτικής αμοιβής 1.673.100 SEK

Johan Pehrson - από τους Φιλελεύθερους 729.300 SEK συνολικά, συμπεριλαμβανομένης της βουλευτικής αμοιβής 1.587.300 SEK

Märta Stenevi - από το Κόμμα των Πρασίνων 858.000 SEK

Ανά Bolund - από το Κόμμα των Πρασίνων 0 SEK, συνολικά συμπεριλαμβανομένης της βουλευτικής αμοιβής 858.000 SEK

Nooshi Dadgostar - από το Αριστερό Κόμμα 0 SEK, συνολικά συμπεριλαμβανομένης της βουλευτικής αμοιβής 858.000 SEK

Συντακτική ομάδα 

Η αποχώρηση της Σουηδίας απο την SAS ανησυχεί την Δανία - Λιγότερες απευθείας πτήσεις απο την Κοπεγχάγη

Øresund 
Η σουηδική ανακοίνωση της Τρίτης ότι η Σουηδία δεν θα εισέλθει με νέα κεφάλαια στην SAS που έχει πληγεί από την κρίση και ότι επίσης δεν βλέπει τον εαυτό της ως μακροπρόθεσμο μέτοχο της αεροπορικής εταιρείας, άσκησε πίεση στη Δανία, η οποία μαζί με τη Σουηδία είναι ο μεγαλύτερος εταίρος της SAS.

Με τα νέα δεδομένα ένας νέος βασικός μέτοχος της SAS μπορεί να ενδιαφερθεί και να εισαγάγει τους επιβάτες στο σύστημα κυκλοφορίας του, κάτι που θα μπορούσε να απειλήσει το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης στον σημερινό ρόλο του Kastrup ως κόμβου κυκλοφορίας. Αυτό δήλωσε ο Δανός αναλυτής αεροπορίας της Sydbank Jacob Pedersen στο Danmarks Radio. και TV2Lorry.dk.

Το ότι η Σουηδία θέτει τέλος σε νέα κεφάλαια για τη SAS και σηματοδοτεί ότι δεν είναι πλέον ως μακροπρόθεσμος έταιρος σημαίνει ότι η Δανία, η οποία επί του παρόντος κατέχει τόσο μεγάλύτερο μερίδιο όσο η Σουηδία με 21,8 τοις εκατό των μετοχών μετά την αποχώρηση του νορβηγικού κράτους από το 2018, καθώς πρέπει επίσης να λάβει μια απόφαση για τον μελλοντικό ρόλο της χώρας στη SAS.

- Κινδυνεύουμε να υπάρξει μια κοινοπραξία επενδυτών που θα ήθελαν να ασκήσουν επιρροή στη SAS και που θα αγοράσουν τις περισσότερες μετοχές. Τότε μπορούν να επιλέξουν να μεταφέρουν τον κόμβο στη Στοκχόλμη ή στο Όσλο αντί για την Κοπεγχάγη, όπου βρίσκεται σήμερα, λέει ο Jacob Pedersen στην DR και προσθέτει ότι εάν δεν εμφανιστούν περισσότεροι νέοι επενδυτές, το μήνυμα της Σουηδίας είναι «ένα βήμα προς τον τάφο» για τη SAS.

Η SAS σήμερα αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τρίτο της κίνησης στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης στο Kastrup και είναι σαφώς μεγαλύτερη από τη δεύτερη Norwegian και την τρίτη Ryanair.

Σε γραπτό σχόλιο στο DR, ο υπουργός Οικονομικών της Δανίας Nicolai Wammen (S) λέει ότι θα καταλήξουν σε ένα σχέδιο για το πώς η Δανία μπορεί να συμμετάσχει στο σχέδιο κρίσης της SAS στα μέσα Ιουνίου. 

Συντακτική ομάδα 

Νέος αρχιεπίσκοπος της Σουηδίας ο Martin Modeus - Ο 71ος απο το 1164

Νέος αρχιεπίσκοπος εξελέγη σήμερα ο επίσκοπος της επισκοπής του Λινκόπινγκ, Martin Modéus, κάτι που σημαίνει ότι αναλαμβάνει πλέον τον ρόλο του ανώτατου ηγέτη της Εκκλησίας της Σουηδίας.

Ο επίσκοπος Martin Modéus έλαβε το 59% των ψήφων στις αρχιεπισκοπικές εκλογές της Τετάρτης. Θα αναλάβει τη θέση του νέου αρχιεπισκόπου στις 4 Δεκεμβρίου. Ο Modéus θα είναι ο 71ος αρχιεπίσκοπος της Εκκλησίας της Σουηδίας σε μια αδιάσπαστη αλυσίδα από τον πρώτο αρχιεπίσκοπο Στέφανο το 1164. Η τελευταία φορά που ένας επίσκοπος από το Λινκόπινγκ εξελέγη αρχιεπίσκοπος ήταν πριν από 200 χρόνια.

- Είμαι ευγνώμων και τιμή μου που έλαβα αυτήν την εμπιστοσύνη. Είμαι αρκετά ζαλισμένος. Αλλά είναι μια δουλειά με νόημα και ανυπομονώ να υπηρετήσω την εκκλησία σε έναν νέο ρόλο, λέει ο Martin Modéus κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Στον πρώτο γύρο στις 18 Μαΐου, ο Martin Modéus έλαβε το 37,8% των ψήφων και ο Johan Dalman, επίσκοπος της Strängnäs, 28,7%. Και οι δύο λοιπόν προχώρησαν σε δεύτερο εκλογικό γύρο που διεξήχθη σήμερα Τετάρτη.

Ο Martin Modéus διαδέχεται την Antje Jackelén, η οποία θα αποσυρθεί στις 30 Οκτωβρίου.

Συντακτική ομάδα 

Νέα λίστα 10 σημείων της Τουρκίας για να εγκρίνει τη Σουηδία και την Φινλανδία στο ΝΆΤΟ

Η Τουρκία συνέτριψε τα σχέδια της Σουηδίας και της Φινλανδίας για μια γρήγορη και ομαλή διαδικασία του ΝΑΤΟ.

Σύμφωνα με τον Τούρκο ΥΠΕΞ, οι επιφυλάξεις της Τουρκίας προς τη Σουηδία και τη Φινλανδία οφείλονται στην υποτιθέμενη υποστήριξη των χωρών στο PKK και το YPG. Αυτό τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της Τετάρτης μαζί με τον Σεργκέι Λαβρόφ, γράφει στο Twitter ο ανταποκριτής του SVT στο εξωτερικό, Tomas Thoren.

Την ίδια ώρα, τουρκικά ΜΜΕ αναφέρουν ότι η Τουρκία έχει μία λίστα 10 σημείων για την έγκριση της Σουηδίας και της Φινλανδίας στις διαπραγματεύσεις του ΝΑΤΟ.

Συγκεκριμένα η τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα Yeni Safak αναφέρει όλες τις απαιτήσεις από την τουρκική πλευρά κατά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για ένταξη της Σουηδίας και της Φινλανδίας στο ΝΆΤΟ. Συνολικά είναι 10 στον αριθμό, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας.

Εκτός από τις απαιτήσεις που αναφέρθηκαν προηγουμένως, η τουρκική εφημερίδα υποστηρίζει ότι περιλαμβάνονται και οι ακόλουθες απαιτήσεις:

Ότι η Σουηδία και η Φινλανδία αρχίζουν να μοιράζονται πληροφορίες με την Τουρκία.

Να σταματήσουν οι σκανδιναβικές χώρες δραστηριότητες που συνδέονται με το κίνημα Γκιουλέν και να κλείσουν οι ιστοσελίδες και τα ΜΜΕ που συνδέονται με το κίνημα.

Όλες οι απαιτήσεις, που παρατίθενται από τη Yeni Safak, βρίσκονται παρακάτω

Οι 10 ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ

Η Σουηδία και η Φινλανδία πρέπει να στηρίξουν την Τουρκία στον αγώνα κατά της τρομοκρατίας.

Η Τουρκία θέλει επίσης η Σουηδία και η Φινλανδία να εφαρμόσουν «απαραίτητες» νομοθετικές αλλαγές στον αγώνα κατά της τρομοκρατίας.

Θέλουν επίσης η Σουηδία και η Φινλανδία να σταματήσουν να υποστηρίζουν το τρομοκρατικό κουρδικό αντάρτικο PKK και άλλες οργανώσεις που, σύμφωνα με την Τουρκία, έχουν δεσμούς με το PKK.

Ότι οι χώρες έβαλαν τέλος στο κίνημα Γκιουλέν και ότι οι ιστοσελίδες και τα μέσα ενημέρωσης που συνδέονται με το κίνημα να κλείσουν.

Η Σουηδία και η Φινλανδία πρέπει επίσης να παγώσουν περιουσιακά στοιχεία και να σταματήσουν τις συσχετίσεις με διασυνδέσεις με την τρομοκρατία.

Η Τουρκία θέλει να απελαθούν και να εκδοθούν τρομοκράτες.

Θέλουν επίσης να εμποδίσουν το PKK και την αριστερή εξτρεμιστική οργάνωση DHKP-C να διαδηλώσουν στη Σουηδία και τη Φινλανδία.

Οι σκανδιναβικές χώρες να αρχίσουν επίσης να μοιράζονται πληροφορίες με την Τουρκία.

Να αρθεί η απαγόρευση πώλησης όπλων στην Τουρκία.

Εάν η Σουηδία και η Φινλανδία ενταχθούν στο ΝΑΤΟ, αυτές οι δεσμεύσεις πρέπει να συνεχίσουν να τηρούνται.

Συντακτική ομάδα 

Δωρεάν η μεταφορά ποδηλάτου με τα λεωφορεία της Movia απο 1 Ιουλίου- Για δοκιμαστική περίοδο

Την 1η Ιουλίου, η εταιρεία μεταφορών Movia θα ξεκινήσει μια δοκιμή όπου οι επιβάτες θα μπορούν να μεταφέρουν τα ποδήλατά τους δωρεάν σε τακτικά λεωφορεία και σε τοπικά δρομολόγια τρένων, με εξαίρεση τις ώρες αιχμής και στις νύχτες των Σαββατοκυρίακων στην περιοχή της πρωτεύουσας (από 7.00-9.00 και από 15.30-17.30 και Παρασκευή και το Σάββατο μεταξύ 00.30-04.30).

Κάθε λεωφορείο έχει χώρο είτε για δύο ποδήλατα ή αναπηρικά καροτσάκια όπου ο οδηγός αποφασίζει αν υπάρχει χώρος να μεταφέρει ο επιβάτης το ποδήλατο ή το αναπηρικό καροτσάκι, στο ταξίδι.

Η Movia ξεκίνησε μια διετή δοκιμή τον Ιούνιο του περασμένου έτους, όπου οι επιβάτες μπορούσαν να πάρουν το ποδήλατο στο ταξίδι. Οι εμπειρίες ήταν καλές και τώρα το πείραμα επεκτείνεται επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να μεταφέρουν το ποδήλατο μαζί τους δωρεάν. Μέχρι την 1η Ιουλίου του επόμενου έτους, πρέπει να ληφθεί απόφαση εάν θα συνεχιστεί να είναι δωρεάν ακόμη και μετά τη δοκιμαστική περίοδο.

Η Movia ανήκει σε 45 δήμους και δύο περιφέρειες στη Ζηλανδία και διαθέτει, μεταξύ άλλων, 450 λεωφορειακές γραμμές και εννέα τοπικά δρομολόγια τρένων.

Συντακτική ομάδα 

tisdag 7 juni 2022

Η Mette Frederiksen ανοίγει για ευρύτερη κυβερνητική συνεργασία μετά τις επόμενες εκλογές

Øresund 
Η πρωθυπουργός της Δανίας Mette Frederiksen, η οποία ηγείται μιας σοσιαλδημοκρατικής μονοκομματικής κυβέρνησης, θέλει να πάει στις κάλπες για να συνεχίσει έτσι, αλλά εξακολουθεί να ανοίγει για μια ευρύτερη κυβερνητική συνεργασία μετά τις επόμενες εκλογές.

Η σοσιαλδημοκρατική μονοκομματική κυβέρνηση στη Δανία βρίσκεται τώρα στην εξουσία εδώ και τρία χρόνια. Σε μια στήλη και μια συνέντευξη της στο Jyllandsposten, η πρωθυπουργός Mette Frederiksen (S) άνοιξε για να συνάψει κυβερνητική συνεργασία μετά τις επόμενες εκλογές, εάν είναι οι Σοσιαλδημοκράτες θα ηγηθούν του σχηματισμού της κυβέρνησης.

- Τώρα είναι λιγότερο από ένας χρόνος μέχρι τις εκλογές και δηλώνουμε μονοκομματική κυβέρνηση. Για αυτό πηγαίνουμε στις κάλπες και θέλουμε υποστήριξη. Αλλά τώρα θέλουμε επίσης να ανοίξουμε μια συζήτηση για το εάν μπορεί να είναι δυνατό με μια ευρεία κυβέρνηση, γράφει η Mette Frederiksen στο Jyllandsposten σύμφωνα με το DR.

Σε συνέντευξή της στην ίδια εφημερίδα λέει επίσης ότι με χαρά συζητά το ενδεχόμενο σχηματισμού κυβέρνησης στο κέντρο.

Στη Δανία, η Πρωθυπουργός μπορεί να προκηρύξει εκλογές ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της θητείας, αλλά το αργότερο τέσσερα χρόνια μετά τις προηγούμενες εκλογές. Αυτό σημαίνει ότι οι επόμενες εκλογές θα διεξαχθούν πριν από τις 4 Ιουνίου 2023.

Συντακτική ομάδα

Ουκρανοί στρατιώτες μεταφέρονται στην Στοκχόλμη για ιατρική περίθαλψη

Πέντε τραυματίες Ουκρανοί στρατιώτες μεταφέρονται στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Καρολίνσκα στη Σόλνα το απόγευμα και το βράδυ για να λάβουν περίθαλψη.

Οι τραυματίες μεταφέρονται από την Πολωνία με αεροπλάνο μέσω της υπηρεσίας μεταφοράς του ίδιου του νοσοκομείου, λέει η Καρολίνσκα στο ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Οι ασθενείς είναι οι πρώτοι μη πολίτες από τον πόλεμο που εισάγονται στο νοσοκομείο.

"Προβλέπουμε τραυματισμούς που μπορεί να προκύπουν στον σύγχρονο πόλεμο. Πολλοί στρατιώτες φορούν σήμερα γιλέκα ασφαλείας, επομένως πρόκειται κυρίως για την ανακατασκευή των άκρων και τη θεραπεία σοβαρών καταγμάτων χεριών και ποδιών", λέει ο Gunnar Sandersjöö, επικεφαλής του Trauma Center Karolinska, σε ένα σχόλιο.

Η Καρολίνσκα είναι ένα από τα πολλά νοσοκομεία στην Ευρώπη που υποδέχονται τραυματίες από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου, υπάρχει ένα εσωτερικό σχέδιο στο νοσοκομείο για την υποδοχή θυμάτων πολέμου και για την διευκόλυνση της ουκρανικής υγειονομικής περίθαλψης.

Σύμφωνα με το νοσοκομείο, η ΕΕ είναι αυτή που, μέσω της Σουηδικής Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και Σχεδιασμού Έκτακτης Ανάγκης, έθεσε το ζήτημα της υποδοχής των τραυματιών.

Συντακτική ομάδα 

Το Κουρδικό YPD κράτησε ζωντανό τον Johansson στην κυβέρνηση - Καλούσαν συνεχώς την Kakabaveh

Η Σουηδική κυβέρνηση βρισκότανε σε άμεση επαφή με σημαντικούς Κούρδους εκπροσώπους στη βόρεια Συρία για να τους κάνει να δώσουν εντολή στην Amineh Kakabaveh να μην ανατρέψει τον υπουργό Δικαιοσύνης Morgan Johansson (S). Αυτό αναφέρει μια "κεντρική κυβερνητική πηγή" στην εφημερίδα Expressen.

- Δεν έχει την υποστήριξη μεταξύ των Κούρδων για αυτό που κάνει. Αντιθέτως, είχαμε πολλούς σημαντικούς Κούρδους να την καλούν τηλεφωνικώς. Γνωρίζουν ότι δεν θα ήταν καλό για τον σκοπό τους να πέσει αυτή η κυβέρνηση, λέει η πηγή στην Expressen.

Το άτομο με το οποίο έρχεται σε επαφή με την Kakabaveh πρέπει να ήταν «μια γυναίκα Κούρδος πολιτικός από τη βόρεια Συρία».

Η Kakabaveh επιβεβαιώνει στην Expressen ότι η γυναίκα πολιτικός της τηλεφώνησε «χθες το βράδυ» αλλά δεν απάντησε.

Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο, οι Σοσιαλδημοκράτες υπέγραψαν συμφωνία με το PKK με την πολιτική ανεξάρτητο ​​Amineh Kakabaveh για να την κάνει να ψηφίσει υπέρ της Magdalena Andersson ως πρωθυπουργό. Σύμφωνα με τη συμφωνία, οι Σοσιαλδημοκράτες θα είχαν συνεργαστεί με το PYD, το συριακό παράρτημα της κουρδικής οργάνωσης PKK.

Τον Δεκέμβριο, η υπουργός Εξωτερικών Ann Linde (S) κάλεσε τον Ilham Ahmed από το PYD στην Σουηδική Βουλή. 

Το πρωί της Τρίτης, ο γραμματέας του κόμματος S Tobias Baudin επιβεβαίωσε ότι η συμφωνία του PKK με την Amineh Kakabaveh εξακολουθεί να ισχύει. Σε αντάλλαγμα, η Kakabaveh συμφώνησε να μην ψηφίσει για την απομάκρυνση του Morgan Johansson στη σημερινή ψηφοφορία μομφής.

Ωστόσο μετά την ψηφοφορία μη εμπιστοσύνης την Τρίτη, η πρωθυπουργός Magdalena Andersson παραχώρησε συνέντευξη Τύπου όπου και επέλεξε να απορρίψει τις πληροφορίες της Expressen.

- Υπήρξαν πολλές πηγές σε όλη αυτή τη διαδικασία. Δεν τα έχω σχολιάσει, γιατί έχει εξαπλωθεί σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα δεν έχει αναλάβει τέτοιες πρωτοβουλίες. Κάτι τέτοιο δεν έχει εγκριθεί από εμένα, λέει η Magdalena Andersson.

Συντακτική ομάδα 

Έχασαν βαθμούς οι πρωτοπόροι στο Νότιο-Βράχος το Olympic-Προτάσεις ταμείου με εθνικές, λατινικό και ασιατικό


Απώλειες βαθμών για όλες τις ομαδες που προπορεύονται στη Γ' κατηγορία του βορείου ομίλου. Συγκεκριμένα το Vasalund ενώ έχανε στο 1ο ημιχρονο με δυο γρήγορα γκολ στο 12ο και 36ο λεπτο κατάφερε τελικά να παρει την ισοπαλία ισοφαρίζοντας στο 87ο λεπτο με γκολ του Ludvig Ohman. Επίσης Sandvikens και Gefle ηρθαν ισοπαλοι με σκορ 2-2 με την ισοφάριση των γηπεδουχων να ερχετε στο 84ο λεπτο.Τοσο το Karlstad οσω και το Sylvia έχασαν αμφότερες έκτος έδρας απο Hammarby και Umeå και δεν εκμεταλλεύτηκαν τις ισοπαλιές των παραπάνω.

Το Motala δεν μπόρεσε να κάνει το 6/6 στην έδρα του καθώς ήρθε ισόπαλο με το Täby χωρις σκορ.Στα υπόλοιπα παιχνίδια είχαμε Forward - Piteå 1-3,Örebro Syrianska Team 2-3 και Sollentuna - Haninge 2-1.

Αποτελέσματα:

Βαθμολογία:


Νότιος Όμιλος 

Το Olympic κρατήθηκε μέσα στο Γκετεμποργκ και πήρε σημαντική ισοπαλία 2-2 που το κρατάει αήττητο στο πρωτάθλημα αλλα και κοντά στην κορυφή αλλα με εναν αγώνα λιγότερο.Ήττα μετά απο 9 αγωνιστικές για το Oddevold απο το Ängelholms με 1-0.Το Trollhattan εκμεταλλεύτηκε την πολύ καλή του έδρα και νίκησε με 2-0 το IFK Malmö.To Ljunskile πέρασε μέσα απο το Oskarhamns και απέχει 2 ποντους απο την κορυφή.Lund,Falkenberg και Vänesborg έκαναν επίδειξη δύναμης και πήραν νικες με μεγάλο σκορ.Πρώτα το Lund απέναντι στο Lindome με 4-0 οπως και το Falkenberg με το ίδιο σκορ μεσα στο Åtvidaberg και το Vänesborg με 1-6 μεσα στο Qviding.Τελος το Torn αν και αουτσάιντερ του αγωνα κατάφερε να πάρει την νίκη μέσα στο Tvååkers με 0-1 στις καθηστερησεις.

Αποτελέσματα:


Βαθμολογία:


 Στοίχημα: 

Η στοιχηματικη στήλη των Υπερβόρειων συνεχίζει και μεσοβδόμαδα με εθνικές ομάδες και λατινικό. 

Προτάσεις Τρίτης:




Προτάσεις Τετάρτης:




Προτάσεις Πέμπτης:




Στοιχηματική στήλη 

Συνδικάτο πιλότων:"Άπειροι πιλότοι απειλούν την ασφάλεια των πτήσεων της SAS"

Η αεροπορική εταιρεία SAS προσλαμβάνει τώρα νέους πιλότους στις νέες εταιρείες που δημιούργησε για να εξοικονομήσει χρήματα αφού εκατοντάδες χρειάστηκε να παραιτηθούν. Όμως το συνδικάτο επικρίνει τις χαμηλές απαιτήσεις για τους νέους πιλότους κάτι που πιστεύουν ότι διακινδυνεύει την ασφάλεια των αερομεταφορών.

- Έχουμε ψηλά βουνά, έχουμε πολλά φιόρδ και έχουμε μικρούς διαδρόμους και πολλές καταιγίδες. Επιπλέον, οι πασαρέλες σκαφών είναι ολισθηροί τον χειμώνα.

Προσλήψεις σε εξέλιξη

Η SAS προσλαμβάνει τώρα καπετάνιους για μια από τις νέες εταιρείες της. Εταιρείες που δημιουργήθηκαν για εξοικονόμηση χρημάτων. Οι πιλότοι στρατολογούνται αυτή τη στιγμή στα νορβηγικά δρομολόγια. Η απαίτηση για πιστοποιημένες πτήσεις ως κυβερνήτης είναι 250 ώρες.

- Επιτρέπεται αλλά όχι ιδιαίτερα έξυπνο. Από το 1946, η SAS έχει αναπτύξει ικανότητα σε αυτούς τους δρομολογητές, λέει ο Aleksander Wasland.

Το σωματείο πιστεύει ότι η απόφαση να απολύσει 560 από τους πιο έμπειρους πιλότους του και να τους αντικαταστήσει με άπειρους πιλότους λίγο αργότερα, είναι βαθιά προβληματική.

SAS: Ακολουθούμε τους κανόνες

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SAS πιστεύει ότι ακολουθούν τους κανόνες που υπάρχουν.

- Φυσικά ακολουθούμε τις απαιτήσεις που έχουν αποφασίσει οι αρχές. Δεν θα κάναμε ποτέ κάτι που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια, λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της SAS, Anko van der Werff, στην SVT.

Ο Anko van der Werff ισχυρίζεται ότι η εταιρεία θέλει όλοι όσοι απολύθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορωνοϊού να επιστρέψουν στη SAS. Αλλά αυτή η εικόνα δεν μοιράζεται την ένωση πιλότων. Πιστεύουν ότι οι απολυμένοι μπορεί να κάνουν αίτηση για τις θέσεις εργασίας, όπως όλοι οι άλλοι. Το σωματείο ισχυρίζεται ότι οι άπειροι πιλότοι μπορούν τώρα να βρουν τις θέσεις εργασίας είναι σοβαρός.

- Θεωρούμε ότι αυτό είναι προβληματικό όσον αφορά την ασφάλεια των πτήσεων, λέει ο Aleksander Wasland στο συνδικάτο πιλότων της Νορβηγίας.

Συντακτική ομάδα 

ΟΧΙ λέει η Σουηδια στην SAS για οικονομική βοήθεια - "Βοηθήσαμε αρκετά, υπάρχει και όριο"

Το κράτος δεν θα παράσχει νέα κεφάλαια στη SAS, η ανακοίνωση θα γίνει από τον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας Karl-Petter Thorwaldsson (S) την Τρίτη. Η φορτωμένη με χρέη αεροπορική εταιρεία SAS με κύριους ιδιοκτήτες το σουηδικό και το δανικό κράτος- βρίσκεται σε κρίση.

- Τώρα εναπόκειται στη SAS να παραδώσει το πλάνο της ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να πετούν, λέει ο Thorwaldsson.

Επιπλέον η τιμή της μετοχής της εταιρείας υποχωρεί περισσότερο από 13 τοις εκατό στην αρχική διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης.

Η κυβέρνηση λέει όχι στην προσθήκη νέων κεφαλαίων στη SAS, ανακοίνωσε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας.

- Το κράτος δεν θα προσθέσει κανένα νέο κεφάλαιο στο πακέτο διάσωσης της αεροπορικής εταιρείας. Έτσι, το κράτος θα μειώσει την ιδιοκτησία του στην εταιρεία, ανακοίνωσε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας Karl-Petter Thorwaldsson σε συνέντευξη Τύπου.

Από την αλλαγή της χιλιετίας, το κράτος έχει παράσχει τέσσερα μεγάλα πακέτα υποστήριξης στη SAS για να επιτρέψει τη συνέχιση της λειτουργίας. Το μεγαλύτερο πακέτο στήριξης των 4,1 δισεκατομμυρίων κυκλοφόρησε το 2020 όταν η αεροπορική βιομηχανία επλήγη σκληρά λόγω των μειωμένων ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η SAS έκτοτε συνέχισε να έχει οικονομικά προβλήματα. Ένα αλλαγμένο ταξιδιωτικό μοτίβο με λιγότερους επαγγελματίες ταξιδιώτες και περισσότερες εταιρείες χαμηλού κόστους στην αγορά έχει πλήξει σκληρά την εταιρεία. Σε μια προσπάθεια να σωθεί η αεροπορική εταιρεία, το σχέδιο κρίσης SAS Forward ξεκίνησε τον Φεβρουάριο. Σύμφωνα με το σχέδιο, περίπου 20 δισ. SEK σε διάφορα είδη δανείων και συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης θα μετατραπούν σε μετοχικό κεφάλαιο.

Η κυβέρνηση είχε συνεχή επαφή με τη SAS από τότε που ξεκίνησε το σχέδιο κρίσης και ζήτησε επίσης τη βοήθεια ανεξάρτητων συμβούλων στην απόφασή της, σύμφωνα με τον Thorwaldsson. Στην ερώτηση γιατί το κράτος ως ιδιοκτήτης δεν θέλει να παρέχει συνεχή στήριξη στην εταιρεία, ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας απαντά:

- Είναι πολύ εύκολο να το καταλάβετε. Υποστηρίξαμε τη SAS με 8 δισ. SEK σε περιορισμένο χρονικό διάστημα. Κάπου, βέβαια, υπάρχει ένα όριο όπου το κράτος πρέπει να λέει ότι μπορούν να διαχειριστούν ολα αυτά τα έσοδα.

- Τώρα εναπόκειται στη SAS να παραδώσει το πλάνο της ώστε να συνεχίσει να πετάει.

Το σχέδιο SAS Forward περιλαμβάνει επίσης μέτρα λιτότητας, συμπεριλαμβανομένων επαναδιαπραγματευόμενων συλλογικών συμβάσεων, τα οποία θα μειώσουν το ετήσιο κόστος κατά 7,5 δισεκατομμύρια έως το 2026. Όταν αυτό εφαρμοστεί, τουλάχιστον 9,5 δισεκατομμύρια SEK σε εισφορές κεφαλαίου θα χρειαστούν επίσης για τις μελλοντικές επενδύσεις, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της SAS Anko van der Werff.

Στις 2 Ιουνίου η εφημερίδα Dagens Industri έγραψε ότι σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει ιδιωτική κοινοπραξία που μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να αναλάβει την εταιρεία. Σε σχέση με αυτό, το ΤΤ πήρε συνέντευξη από τον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας Karl-Petter Thorwaldsson, ο οποίος επέλεξε να μην σχολιάσει τις ερωτήσεις.

- Διεξάγουμε μια ανάλυση του προγράμματος της SAS που ονομάζεται Forward, αλλά επιλέγουμε να μην το σχολιάσουμε πριν ολοκληρώσουμε την ανάλυσή μας, είχε είπε.

Διαβάστε επίσης: "Άπειροι πιλότοι της SAS απειλούν την ασφάλεια των πτήσεων"

Συντακτική ομάδα 

Η Δανία σταματά την απόρριψη λάσπης από το Lynetteholm μετά τις σουηδικές διαμαρτυρίες

Το Lynetteholm θα είναι μια τεχνητή χερσόνησος στην είσοδο του λιμανιού της Κοπεγχάγης και θα προστατεύει τη δανική πόλη από τις καταιγίδες αλλα και θα παρέχει χώρο για 35.000 κατοίκους και άλλες τόσες θέσεις εργασίας όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή γύρω στο 2070. 

Οι διαμαρτυρίες της Σουηδίας και οι διαμαρτυρίες αρκετών δήμων της Δανίας ενάντια στη μερικώς μολυσμένη λάσπη από την κατασκευή της τεχνητής χερσονήσου Lynetteholm που απορρίπτεται στην θάλασσα του Øresund έχουν αποφέρει αποτελέσματα. 

Η πλειοψηφία στην δανική βουλή συμφώνησε να σταματήσει οριστικά την απόρριψη λάσπης στην θάλασσα. Αντίθετα, το μερικώς μολυσμένο υλικό βυθοκόρησης θα ενθυλακωθεί και θα αποτεθεί μέσα στην τεχνητή χερσόνησο που κατασκευάζεται στην είσοδο του λιμανιού της Κοπεγχάγης.

«Η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που πραγματοποιήθηκε δεν προκαλεί ανησυχία, αλλά έχει επικεντρωθεί η προσοχή γυρω από την λάσπη από τις σουηδικές αρχές και άλλους παράγοντες, γεγονός που ενέχει κίνδυνο καθυστερήσεων στο έργο», αναφέρει η νέα πολιτική συμφωνία τις 31 Μαΐου,μεταξύ της δανικής κυβέρνησης και έξι άλλων κομμάτων της Δανικής βουλής.

Στη συμφωνία αναφέρεται επίσης ότι η νέα μέθοδος διαχείρισης της λάσπης που εκκενώνεται για τη δημιουργία σταθερού βυθού της χερσονήσου συνεπάγεται μια καθυστέρηση του έργου κατά ένα χρόνο. Για να μειώσουν το κόστος, τα πολιτικά κόμματα συμφώνησαν επίσης να αντικαταστήσουν τον ακριβό χάλυβδα με φθηνότερα γεμίσματα πέτρας στα περίχωρα της χερσονήσου. Ένα περαιτέρω μέρος της νέας συμφωνίας είναι ότι τα μέρη επιθυμούν να ενισχύσουν τον δημόσιο διάλογο σχετικά με τις μελλοντικές φάσεις του έργου και ότι η περίοδος δημόσιας διαβούλευσης σε σχέση με τη στρατηγική περιβαλλοντική ανάλυση, θα παραταθεί.

Το έργο με το Lynetteholm διευθύνεται από την εταιρεία ανάπτυξης By & Havn της Κοπεγχάγης, όπου το κράτος της Δανίας είναι μειοψηφικός ιδιοκτήτης.

Συντακτική ομάδα