Tuesday, 7 June 2022

ΟΧΙ λέει η Σουηδια στην SAS για οικονομική βοήθεια - "Βοηθήσαμε αρκετά, υπάρχει και όριο"

Το κράτος δεν θα παράσχει νέα κεφάλαια στη SAS, η ανακοίνωση θα γίνει από τον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας Karl-Petter Thorwaldsson (S) την Τρίτη. Η φορτωμένη με χρέη αεροπορική εταιρεία SAS με κύριους ιδιοκτήτες το σουηδικό και το δανικό κράτος- βρίσκεται σε κρίση.

- Τώρα εναπόκειται στη SAS να παραδώσει το πλάνο της ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να πετούν, λέει ο Thorwaldsson.

Επιπλέον η τιμή της μετοχής της εταιρείας υποχωρεί περισσότερο από 13 τοις εκατό στην αρχική διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης.

Η κυβέρνηση λέει όχι στην προσθήκη νέων κεφαλαίων στη SAS, ανακοίνωσε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας.

- Το κράτος δεν θα προσθέσει κανένα νέο κεφάλαιο στο πακέτο διάσωσης της αεροπορικής εταιρείας. Έτσι, το κράτος θα μειώσει την ιδιοκτησία του στην εταιρεία, ανακοίνωσε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας Karl-Petter Thorwaldsson σε συνέντευξη Τύπου.

Από την αλλαγή της χιλιετίας, το κράτος έχει παράσχει τέσσερα μεγάλα πακέτα υποστήριξης στη SAS για να επιτρέψει τη συνέχιση της λειτουργίας. Το μεγαλύτερο πακέτο στήριξης των 4,1 δισεκατομμυρίων κυκλοφόρησε το 2020 όταν η αεροπορική βιομηχανία επλήγη σκληρά λόγω των μειωμένων ταξιδιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η SAS έκτοτε συνέχισε να έχει οικονομικά προβλήματα. Ένα αλλαγμένο ταξιδιωτικό μοτίβο με λιγότερους επαγγελματίες ταξιδιώτες και περισσότερες εταιρείες χαμηλού κόστους στην αγορά έχει πλήξει σκληρά την εταιρεία. Σε μια προσπάθεια να σωθεί η αεροπορική εταιρεία, το σχέδιο κρίσης SAS Forward ξεκίνησε τον Φεβρουάριο. Σύμφωνα με το σχέδιο, περίπου 20 δισ. SEK σε διάφορα είδη δανείων και συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης θα μετατραπούν σε μετοχικό κεφάλαιο.

Η κυβέρνηση είχε συνεχή επαφή με τη SAS από τότε που ξεκίνησε το σχέδιο κρίσης και ζήτησε επίσης τη βοήθεια ανεξάρτητων συμβούλων στην απόφασή της, σύμφωνα με τον Thorwaldsson. Στην ερώτηση γιατί το κράτος ως ιδιοκτήτης δεν θέλει να παρέχει συνεχή στήριξη στην εταιρεία, ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας απαντά:

- Είναι πολύ εύκολο να το καταλάβετε. Υποστηρίξαμε τη SAS με 8 δισ. SEK σε περιορισμένο χρονικό διάστημα. Κάπου, βέβαια, υπάρχει ένα όριο όπου το κράτος πρέπει να λέει ότι μπορούν να διαχειριστούν ολα αυτά τα έσοδα.

- Τώρα εναπόκειται στη SAS να παραδώσει το πλάνο της ώστε να συνεχίσει να πετάει.

Το σχέδιο SAS Forward περιλαμβάνει επίσης μέτρα λιτότητας, συμπεριλαμβανομένων επαναδιαπραγματευόμενων συλλογικών συμβάσεων, τα οποία θα μειώσουν το ετήσιο κόστος κατά 7,5 δισεκατομμύρια έως το 2026. Όταν αυτό εφαρμοστεί, τουλάχιστον 9,5 δισεκατομμύρια SEK σε εισφορές κεφαλαίου θα χρειαστούν επίσης για τις μελλοντικές επενδύσεις, σύμφωνα με τον διευθύνων σύμβουλο της SAS Anko van der Werff.

Στις 2 Ιουνίου η εφημερίδα Dagens Industri έγραψε ότι σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει ιδιωτική κοινοπραξία που μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να αναλάβει την εταιρεία. Σε σχέση με αυτό, το ΤΤ πήρε συνέντευξη από τον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας Karl-Petter Thorwaldsson, ο οποίος επέλεξε να μην σχολιάσει τις ερωτήσεις.

- Διεξάγουμε μια ανάλυση του προγράμματος της SAS που ονομάζεται Forward, αλλά επιλέγουμε να μην το σχολιάσουμε πριν ολοκληρώσουμε την ανάλυσή μας, είχε είπε.

Διαβάστε επίσης: "Άπειροι πιλότοι της SAS απειλούν την ασφάλεια των πτήσεων"

Συντακτική ομάδα 

No comments:

Post a Comment