Samnytt.se |
Για φόβο από τον κορονοϊό, πολλοί γονείς είχαν τα παιδιά τους σπίτι από το σχολείο για αρκετούς μήνες. Όταν ήρθαν σε επαφή με το σχολείο και ζητήσανε προσαρμοσμένη διδασκαλία,είχαν λάβει αρνητική απάντηση. Τώρα απειλούνται με πρόστιμο για παραβίαση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα τρία παιδιά στο δήμο Svedala δεν έχουν πάει στο σχολείο από πριν από το καλοκαίρι του περασμένου έτους - όταν οι κηδεμόνες τους ήθελαν να τα πρωστατεύσουν. Εάν δεν επιστρέψουν μετά το Πάσχα, ο δήμος θα ζητήσει να επιβληθεί πρόστιμο στους γονείς, αναφέρει η Sydsvenskan.
Στην αρχή της πανδημίας, η Elisa Bastiani συμμετείχε στο ζήτημα της εξάπλωσης της μόλυνσης στα σχολεία. Είναι διαχειριστής μιας ομάδας στο Facebook για το σχολείο, τα παιδιά και το covid-19 με περίπου 2.600 μέλη και πρόεδρος του νεοσύστατου συλλόγου Covid-19 σχολείου και παιδιών. Πρόσφατα, ξεκίνησε μια ιδιωτική ομάδα για γονείς που ανέφεραν στις κοινωνικές υπηρεσίες ή απειλήθηκαν με πρόστιμο εάν ζητούσαν προσαρμοσμένο πρόγραμμα σπουδών ή εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
- Είναι γονείς που θέλουν τα παιδιά τους στο σχολείο όπως όλοι οι άλλοι, αλλά παράλληλα ζητούν από το σχολείο τι μπορούν να κάνουν για να προστατεύσουν το παιδί και τον γονέα, λέει η Elisa Bastiani στο Göteborgs-Posten.
Συνηθισμένο είναι σε πολλούς από τους γονείς με παιδιά που κρατήθηκαν στο σπίτι από το σχολείο είναι ότι ο κηδεμόνας ή άλλα μέλη της οικογένειας έχουν μια ασθένεια ή κατάσταση που μπορεί να δημιουργήσει αυξημένο κίνδυνο εάν αρρωστήσουν με το covid-19. Πολλοί είναι επίσης άγαμοι και αναρωτιούνται τι θα συνέβαινε στα παιδιά τους εάν κατέληγαν στο νοσοκομείο ή πέθαναν.
Γι αυτό το λόγο αρκετοί προσπάθησαν να ζητήσουν προσαρμοσμένη διδασκαλία από το σχολείο, αλλά δεν τους δόθηκε η άδεια. Μερικοί έχουν αναφέρει στις κοινωνικές υπηρεσίες και απειλούνται με πρόστιμα εάν τα παιδιά τους δεν επιστρέψουν στο σχολείο.
Οι αρχές είχαν τη στάση ότι το σχολικό περιβάλλον δεν αποτελεί περιβάλλον κινδύνου για τα παιδιά και ότι η εξάπλωση της μόλυνσης γίνεται μάλλον στον ελεύθερο χρόνο.
Σύμφωνα με την Bastiani, υπάρχει υποστήριξη στον νόμο περί εκπαίδευσης για την προσαρμογή του σχολείου σε διαφορετικό περιβάλλον, κάτι που, ωστόσο, απορρίπτεται από τη σουηδική σχολική επιθεώρηση. Ο Nils Kaiser, συντονιστής του covid-19 στην υποχρεωτική σχολική διοίκηση στο Γκέτεμποργκ, επισημαίνει ότι οι μαθητές πρέπει να λάβουν την εκπαίδευσή τους για να επιβιώσουν.
- Οι μαθητές έχουν το δικαίωμα να λάβουν εκπαίδευση για να αντιμετωπίσουν τη ζωή, οπότε είναι απολύτως σαφές ότι είναι καθήκον μας να προσφέρουμε στους μαθητές εκπαίδευση, ώστε να μπορόυν να αντιμετωπίσουν τη ζωή. Βλέπουμε ότι συμβαίνει καλύτερα στο σχολείο ή εκπαίδευση.
Η Elisa Bastiani δεν θέλει να καταργηθεί η υποχρεωτική εκπαίδευση αλλά θέλει συμβιβασμό.
- Είμαι υπέρ της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά εννοώ την υποχρεωτική σχολική εκπαίδευση με σύγχρονο τρόπο. Με διαφορετικές μορφές παρακολούθησης, διαφορετικές μορφές χρήσης του σχολικού χρόνου, διαφορετικές μορφές πόρων. Μπορούμε να ελευθερώσουμε το χρόνο παρακολούθησης μέσω της τεχνολογίας, πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλά παιδιά που δυσκολεύονται να καθίσουν για μια ολόκληρη ώρα σε μια καρέκλα. Πρέπει να επεκτείνουμε την έννοια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ώστε να ταιριάζει στο 2020 και όχι στο 1864, λέει η Elisa Bastiani.
Συντακτική ομάδα
No comments:
Post a Comment