Υπερβόρειοι

söndag 20 mars 2022

"Όχι σε κλείσιμο Ρωσικών ΜΜΕ στην Νορβηγία"λέει ο Støre - Μεγαλύτερη εισροή μεταναστών από ποτέ

Η Νορβηγία δεν θα κάνει όπως άλλες χώρες της ΕΕ και δεν θα μπλοκάρει τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης όπως το RT και το Sputnik, ανακοινώνει ο πρωθυπουργός Jonas Gahr Støre.

- Δεν θέλουμε προς το παρόν να εμποδίσουμε τη μετάδοση του Russia Today και του Sputnik μέσω Διαδικτύου και τηλεόρασης σε αυτήν τη χώρα.

- Η ελευθερία της έκφρασης είναι κεντρική εδώ, αλλά και η ικανότητά μας να μεταδίδουμε πληροφορίες και να συνεισφέρουμε σε αυτό που θεωρούμε ότι είναι μια αξιόπιστη κάλυψη ειδήσεων που μπορεί να φτάσει σε χώρες εκτός των συνόρων μας, λέει ο Støre σύμφωνα με το νορβηγικό TV2.

Από την άλλη, η Νορβηγία επέλεξε να ενταχθεί στις οικονομικές κυρώσεις της ΕΕ κατά της Ρωσίας λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Την μεγαλύτερη μεταναστευτική εισροή

Η Νορβηγία ετοιμάζεται τώρα να υποδεχθεί «τη μεγαλύτερη εισροή προσφύγων ποτέ», είπε ο Jonas Gahr Støre στο Storting            (Νορβηγική βουλή) την Παρασκευή. Υπολογίζεται ότι έως και 100.000 πρόσφυγες από την Ουκρανία.

Ετοιμαζόμαστε να υποδεχτούμε τη μεγαλύτερη εισροή προσφύγων που είχαμε ποτέ», είπε ο πρωθυπουργός στην εισαγωγή του. 

Λίγο αργότερα, ο Støre, μαζί με τον Υπουργό Δικαιοσύνης και Ετοιμότητας Έκτακτης Ανάγκης, τον Υπουργό Άμυνας και τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κάλεσε σε συνέντευξη Τύπου για να μιλήσει για το τι θα κάνει συγκεκριμένα η Νορβηγία ενόψει της τεταμένης κατάστασης στην Ουκρανία.

Συντακτική ομάδα

"Κίνδυνος ακόμα και σε ένταξη μας στο ΝΑΤΟ" λέει ο πρόεδρος της Φινλανδίας

Ο Φινλανδός πρόεδρος Sauli Niinistö βλέπει μεγάλο κίνδυνο κλιμάκωσης της κατάστασης στην Ευρώπη ανεξάρτητα από το ποια εναλλακτική λύση επιλέγει η Φινλανδία για να ενισχύσει την ασφάλεια της, λέει στην Financial Times.

-Καταλαβαίνω πολύ καλά ότι για παράδειγμα (η ένταξη στο ΝΑΤΟ) μπορεί να μοιάζει σαν να έχουν τελειώσει οι ανησυχίες μας. Αλλά όλες οι διαφορετικές εναλλακτικές ενέχουν κινδύνους που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Επί του παρόντος, ο μεγάλος κίνδυνος είναι η κλιμάκωση της κατάστασης στην Ευρώπη, λέει σε συνέντευξη του.

Ο Sauli Niinistö λέει στην Financial Times ότι άλλες εναλλακτικές λύσεις για την αύξηση της ασφάλειας της Φινλανδίας θα ενέχουν επίσης κινδύνους κλιμάκωσης.

Λέει ότι η κύρια εναλλακτική από την ένταξη στο ΝΑΤΟ είναι η εμβάθυνση της αμυντικής συνεργασίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Σουηδία.

- Εάν επρόκειτο να γίνει μια κλιμάκωση, θα είχε μεγάλο αντίκτυπο σε όλους. Γι' αυτό θέλω να τονίσω τον κίνδυνο μιας κλιμάκωσης, χωρίς να τον συνδέω με τις ενέργειες ή τη λήψη αποφάσεων της Φινλανδίας, λέει στους Financial Times.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που διεξήχθη από τη φινλανδική εταιρεία δημόσιας υπηρεσίας YLE, το 62 τοις εκατό των Φινλανδών υποστηρίζει την ένταξη στο ΝΑΤΟ. Πρόκειται για μια απότομη αύξηση μετά την εισβολή στην Ουκρανία.

Η πρωθυπουργός της Σουηδίας Magdalena Andersson (S) εξέφρασε επίσης ανησυχία ότι μια αίτηση για ένταξη στο ΝΑΤΟ θα αποσταθεροποιήσει την κατάσταση ασφαλείας.

Αντίθετα, ο μετριοπαθής ηγέτης Ulf Kristersson έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να υποβάλει αίτηση για ένταξη στο ΝΑΤΟ εάν γίνει πρωθυπουργός, εφόσον υπάρξει πλειοψηφία στην βουλή για ένταξη.

Συντακτική ομάδα

Στην Στοκχόλμη βρέθηκαν σήμερα 13 πολεμικά πλοία του ΝΑΤΟ - "Επίσκεψη ρουτίνας"

Την Κυριακή, τη Στοκχόλμη και το Frihamnen επισκέφθηκαν 13 πλοία του ΝΑΤΟ. Τα γερμανικά και τα πλοία της Βαλτικής είχαν εξασκηθεί στη Βαλτική Θάλασσα όπου σήμερα κάνουν μια επίσκεψη ρουτίνας σύμφωνα με τις σουηδικές ένοπλες δυνάμεις.

Τα πολεμικά πλοία του ΝΑΤΟ συνόδευσε η σουηδική ναυτική αστυνομία στο Frihamnen το μεσημέρι της Κυριακής. Σύμφωνα με τις Ένοπλες Δυνάμεις, η επίσκεψη είχε προγραμματιστεί πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.

- Είναι μια κυρίως δύναμη αποναρκοθέτησης που αποτελείται από τη δύναμη του Baltron και γερμανικά πλοία. Μπήκαν για ξεκούραση και προμήθειες και μετά υπάρχει κάποια ανταλλαγή με τις σουηδικές Ένοπλες Δυνάμεις, λέει ο Sven Eriksson, αξιωματικός στη Βάση Πεζοναυτών.

Τα πλοία θα παραμείνουν στη Στοκχόλμη μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας.

Συντακτική ομάδα

lördag 19 mars 2022

Τα μηχανήματα εισιτηρίων της SL εξαφανίζονται - έτσι θα πληρώνετε το εισιτήριο σας

Τα μηχανήματα εισιτηρίων της SL καταργούνται σταδιακά. Ορισμένα έχουν ήδη κλείσει και αυτό το φθινόπωρο όλα τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης θα τεθούν εκτός λειτουργίας, αλλά θα είναι επίσης δυνατό στο μέλλον να αγοράσουν οι ταξιδιώτες το ταξίδι τους από πράκτορες εισητηρίων.

Συγκεκριμένα το προηγούμενο σύστημα, που ονομάζεται Access, έχει ήδη αρχίσει να καταργείται σταδιακά και ως μέρος αυτού θα εξαφανιστούν τα μηχανήματα εισιτηρίων.

Αντίθετα, οι ταξιδιώτες καλούνται να αγοράσουν το εισιτήριο τους απευθείας από την εφαρμογή ή να περάσουν την κάρτα τους στα οδοφράγματα για να αγοράσουν ένα μόνο εισιτήριο. Θα είναι επίσης δυνατή η χρήση φυσικής κάρτας SL στο μέλλον.

Δεν εξαφανίζονται όλα τα μηχανήματα εισιτηρίων ταυτόχρονα, αλλά σταδιακά αποσύρονται από τη χρήση. Σε πρώτο στάδιο θα τεθούν εκτός λειτουργίας οι αυτόματες μηχανές που λίγοι χρησιμοποιούν, με την προϋπόθεση να υπάρχει άλλη αυτόματη μηχανή στον ίδιο σταθμό.

Αλλά μέχρι το φθινόπωρο, όλα τα μηχανήματα εισιτηρίων θα έχουν φύγει.

- Δίνοντας έγκαιρη προσοχή στους ταξιδιώτες που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης, τους δίνουμε χρόνο να ανακαλύψουν τους νέους τρόπους αγοράς εισιτηρίου, λέει ο Henrik Palmér, υπεύθυνος για τις πωλήσεις εισιτηρίων στη διοίκηση κυκλοφορίας σε δήλωση.

Σε ένα δελτίο τύπου, η SL γράφει ότι έχουν ήδη δει μια αλλαγή στα μοτίβα αγορών των ταξιδιωτών. Τα δύο τρίτα όσων ταξιδεύουν με ένα μόνο εισιτήριο το αγοράζουν είτε με τηλέφωνο είτε με τραπεζική κάρτα.

- Οι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούσαν προηγουμένως τα μηχανήματα εισιτηρίων είναι εκείνοι που άλλαξαν την αγορά τους  μέσω της εφαρμογής SL ή άρχισαν να ταξιδεύουν με τη χρεωστική τους κάρτα, λέει ο Henrik Palmér.

Παρόλο που τα μηχανήματα εισιτηρίων θα εξαφανιστούν, όσοι δεν μπορούν να αγοράσουν το ταξίδι τους σε smartphone θα μπορούν να αγοράσουν εισιτήριο σε σχέση με το ταξίδι τους με πράκτορες όπως το Pressbyrån ή το 7-Eleven και σε περίπτερα.

«Έχουμε δει ότι άνθρωποι που δεν έχουν smartphone έχουν χρησιμοποιήσει τα μηχανήματα εισιτηρίων σε πολύ μικρό βαθμό. Γενικά προτιμούν την προσωπική εξυπηρέτηση σε ένα περίπτερο ή σε έναν πράκτορα που πουλάει εισιτήρια SL», γράφει η SL σε σχόλιο στο DN.

Συντακτική ομάδα

Στο Tivoli o 50cent για συναυλία τον Ιούνιο - Εδώ το πρόγραμμα συναυλιών στο Tivoli

Χωρίς κορωνοϊό, χωρίς απαγόρευση συνάθροισης και μέτρα περιορισμού το Tivoli παρουσιάζει τώρα το πρόγραμμα για τις φετινές συναυλίες του Fredagsrock όπου και στην φετινή χρονιά οι διοργανωτές γιορτάζουν την 25η επέτειο τους.Η γκάμα των ειδών και των ονομάτων είναι τεράστια, καθώς οι επισκέπτες μπορούν να ακούσουν τα πάντα, από τον 50 Cent μέχρι τον Δανό Birthe Kjær.

Αυτό αναφέρει το Tivoli σε δελτίο τύπου, το οποίο δεν κρύβει ότι ο 50 Cent είναι το κύριο όνομα.

- Το Tivoli κατάφερε να κλείσει μια συμφωνία με τον 50 Cent, γράφει το Tivoli σε δελτίο τύπου.

Υπάρχουν όμως και άλλοι σούπερ σταρ καθ' οδόν προς τον κήπο όπου κάποιοι από αυτούς με πιστοποιητικό βάπτισης, λίγο μεγαλύτερης ημερομηνίας. Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, για τον Ουαλό Τομ Τζόουνς, ο οποίος στα 81 του μπορεί ακόμα να ελέγξει τη σκηνή και το κοινό.

Στα 25 χρόνια, το Fredagsrock έχει εξελιχθεί σαν το μεγαλύτερο μουσικό φεστιβάλ της Δανίας και μετά από δύο χρόνια ακυρώσεων και περιορισμών, το Tivoli είναι και πάλι έτοιμο να προσκαλέσει το μεγάλο λαϊκό φεστιβάλ με Δανούς και διεθνείς αστέρες, λέει ο Frederik Wiedemann, πολιτιστικός διευθυντής στο Λούνα Παρκ.

Και ακριβώς το εύρος και των δύο ειδών και η απήχηση σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες είναι σημαντικό. Αυτή είναι η γνώμη του Thor Feilberg, επικεφαλής της μουσικής και της ψυχαγωγίας στο Tivoli.

 - Η ζωντανή μουσική φέρνει κοντά εμάς τους ανθρώπους και το χρειαζόμαστε τώρα και ως εκ τούτου το φετινό πρόγραμμα βασίζεται σε μεγάλα διεθνή προφίλ και από την κορυφή της Δανέζικης μουσικής. Εν ολίγοις, μουσική που ξέρουμε και αγαπάμε, και αυτή που αναδεικνύει τα μεγάλα συναισθήματα. Επιπλέον, βρήκαμε χώρο για νέους ανερχόμενους αστέρες και πολύ νέους μουσικούς, ώστε η μουσική του μέλλοντος να έχει επίσης θέση σε μια από τις μεγαλύτερες υπαίθριες σκηνές της Κοπεγχάγης. Είναι το εύρος των μουσικών ειδών και το γεγονός ότι αγκαλιάζουμε όλες τις ηλικιακές ομάδες που κάνουν το Friday Rock ένα λαϊκό φεστιβάλ, λέει.

Και φυσικά υπάρχουν και ονόματα από τη Δανία στη σκηνή για τα ροκ events της Παρασκευής. 

Αυτό ισχύει, για παράδειγμα, για τους Birthe Kjær, Aqua, Mads Langer και Rasmus Seebach. Δείτε την πλήρη λίστα παρακάτω.

Ως συνήθως, ένα εισιτήριο για το Tivoli δίνει πρόσβαση στις συναυλίες. Αλλά, όπως ενημερώνει το Tivoli, αν θέλετε να έρθετε πολύ κοντά, μπορείτε να εξασφαλίσετε έναν λεγόμενο Inner Circle. Εισιτήριο για τις συναυλίες με τους 50 Cent, Tom Jones και Dizzy Mizz Lizzy θα κυκλοφορήσουν στις 18 Μαρτίου.

Συντακτική ομάδα

Δύο Αμερικανοί στρατιώτες συνελήφθησαν για αγορά σεξ από Ουκρανίδες

Δύο Αμερικανοί στρατιώτες συνελήφθησαν στη Στοκχόλμη ως ύποπτοι ότι αγόρασαν σεξ από Ουκρανές, αναφέρει η Expressen.

Οι στρατιώτες υπηρετούν στο αμερικανικό μαχητικό USS Forrest Sherman, το οποίο σύμφωνα με τις σουηδικές Ένοπλες Δυνάμεις πραγματοποιεί «μια επίσκεψη ρουτίνας» στη Σουηδία.

Συνελήφθησαν γύρω στις 20.00 το βράδυ της Τετάρτης σε σχέση με έναν οίκο ανοχής διαμερισμάτων στο Östermalm, γράφει η Expressen. Πρώτα πρέπει να οδηγηθούν σε αστυνομικό τμήμα και στη συνέχεια να έχουν παραληφθεί από τη σουηδική στρατιωτική αστυνομία.

Το δίδυμο είναι ύποπτο για αγορά σεξ και ομολόγησε το έγκλημα. Ένας από αυτούς είναι ύποπτος για δύο περιπτώσεις αγοράς σεξ, σύμφωνα με την Expressen. Οι γυναίκες είναι από την Ουκρανία.

Συντακτική ομάδα

Σουηδία:Περισσότερες οι κενές θέσεις εργασίας ακόμα και πριν από την πανδημία


Οι νέες κενές θέσεις στη Σουηδική Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης ήταν 198.000 τον Φεβρουάριο, δηλαδή σχεδόν 90.000 περισσότερες από τον Φεβρουάριο του 2020.

Στα τέλη Φεβρουαρίου, 364.000 άτομα καταγράφηκαν ως άνεργοι, δηλαδή σχεδόν 13.000 λιγότεροι από τον ίδιο μήνα πριν από δύο χρόνια. Η ανεργία είναι τώρα 7,2 τοις εκατό, το οποίο μπορεί να συγκριθεί με 7,4 τον Φεβρουάριο του 2020 όταν ξεκίνησε η πανδημία.

Ταυτόχρονα, ο αριθμός των νεοεγγραφόμενων κενών θέσεων είναι ρεκόρ. Η ζήτηση είναι μεγαλύτερη στις επιχειρηματικές υπηρεσίες αλλά και σε βιομηχανίες που έχουν πληγεί σκληρά από την πανδημία, όπως τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια και το εμπόριο. Η ζήτηση παραμένει υψηλή ακόμη και στην νοσηλευτική περίθαλψη.

- Η αγορά εργασίας ανέκαμψε γρήγορα και παραμένει ισχυρή μετά την άρση των περιορισμών. Παρόλο που υπάρχει μια ορισμένη εποχιακή επίδραση στα στοιχεία, βλέπουμε ότι η ζήτηση δεν φαίνεται να εξασθενεί, λέει ο Anders Ljungberg, επικεφαλής ανάλυσης στη σουηδική δημόσια υπηρεσία απασχόλησης.

Από την άλλη πλευρά, ο καταμερισμός στην αγορά εργασίας έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια. Τον Φεβρουάριο του 2022, ο αριθμός που ήταν άνεργοι για 12 μήνες ή περισσότερο πλησίαζε τις 177.000, δηλαδή 23.000 περισσότεροι σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, παρά το γεγονός ότι οι εργοδότες αντιμετωπίζουν μεγάλη έλλειψη προσωπικού.

Τα αντίστοιχα στοιχεία για τον Φεβρουάριο του 2021 δίνονται σε παρένθεση.

Το 7,2 τοις εκατό ήταν εγγεγραμμένοι ως άνεργοι (8,7) * Συνολικά 363.575 άτομα (454.278).

Το 8,9 τοις εκατό των νέων ηλικίας 18–24 ετών ήταν εγγεγραμμένοι ως άνεργοι (11,6) * Συνολικά 42.011 νέοι (60.931).

171.913 άτομα ήταν άνεργοι (228.744).

191.662 άτομα συμμετείχαν σε δραστηριότητες με υποστήριξη (225.534).

21.367 άτομα εγγράφηκαν ως αιτούντες εργασίας (27.111).

29.523 άτομα έπιασαν δουλειά (31.708).

1.257 άτομα ειδοποιήθηκαν για απόλυση (2.505).

Συντακτική ομάδα

Συντριβή Νατουϊκού αεροσκάφους βόρεια της Νορβηγίας - 4 Αμερικανοί επιβάτες νεκροί

Τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά τη συντριβή αεροσκάφους του ΝΑΤΟ στο Beiarn στη βόρεια Νορβηγία κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης, επιβεβαιώνει η αστυνομία σύμφωνα με πολλά νορβηγικά μέσα ενημέρωσης.

- Από όσο γνωρίζει η αστυνομία, και οι τέσσερις είναι αμερικανικής υπηκοότητας, λέει στο NRK ο αρχηγός της αποστολής Ivar Bo Nilsson στην αστυνομική περιφέρεια του Nordland.

Το αεροσκάφος με το πλήρωμά του τεσσάρων ατόμων συμμετείχε στη μεγάλη άσκηση του ΝΑΤΟ με την ονομασία Cold Response. Το αεροπλάνο απογειώθηκε από το Bodö της Νορβηγίας και θα είχε προσγειωθεί στις 6 το απόγευμα της Παρασκευής.

Στις 6.30 μ.μ., το αεροπλάνο δηλώθηκε ως εξαφανισμένο στη νορβηγική υπηρεσία διάσωσης και σχεδόν τρεις ώρες αργότερα, τμήματα του αεροπλάνου βρέθηκαν στο έδαφος στο Gråtådalen στο Beiarn της Νορβηγίας, αναφέρει το NRK.

Το αεροσκάφος λέγεται ότι συνετρίβη σε δυσπρόσιτη περιοχή και το πρωί του Σαββάτου, η νορβηγική αστυνομία επιβεβαίωσε ότι όλοι οι επιβαίνοντες σκοτώθηκαν.

Εξάλλου ο Νορβηγός πρωθυπουργός Jonas Gahr Store εκφράζει τα συλλυπητήριά του σε ανάρτηση στο Twitter το πρωί του Σαββάτου:

«Τα θερμά μας συλλυπητήρια πηγαίνουν στις οικογένειες των στρατιωτών, τους συγγενείς και τους συναδέλφους στρατιώτες στις μονάδες τους», γράφει.

Δεν έχουν ληφθεί ακόμη πληροφορίες για το τι προκάλεσε τη συντριβή. Η Νορβηγική Επιτροπή Έρευνας Ατυχημάτων θα διερευνήσει το περιστατικό, αλλά λόγω των καιρικών συνθηκών, μπορεί να χρειαστεί να φτάσουν στον τόπο του ατυχήματος μέχρι την Κυριακή, λέει ο Ivar Bo Nilsson στο NRK.

- Στην περιοχή επικρατεί πολύ κακός καιρός, γεγονός που σημαίνει ότι οι συνεχιζόμενες εργασίες στο σημείο έχουν σταματήσει, αλλά η αστυνομία θα συνεχίσει μόλις το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, λέει.

Ο αμερικανικός στρατός δηλώνει ότι παραδίδει την επιχείρηση διάσωσης στις νορβηγικές αρχές.

- Είμαστε ευγνώμονες για τις προσπάθειές τους και θα τους βοηθήσουμε στην έρευνα και τη διάσωση με κάθε δυνατό τρόπο, δήλωσε ο εκπρόσωπος του αμερικανικού ναυτικού Jacob M Sugg στο NRK.

Η Cold Response 2022 είναι μια μακροχρόνια προγραμματισμένη άσκηση μεταξύ Μαρτίου και Απριλίου που συγκεντρώνει χιλιάδες στρατιώτες από μέλη και εταίρους του ΝΑΤΟ, για να δοκιμάσουν την ικανότητά τους να συνεργάζονται σε ψυχρές καιρικές συνθήκες σε όλη τη Νορβηγία - στην ξηρά, στον αέρα και στη θάλασσα, σύμφωνα με στον ιστότοπο του ΝΑΤΟ.

Συμμετέχουν περίπου 30.000 στρατιώτες από περισσότερες από 27 χώρες από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, συμπεριλαμβανομένης της Σουηδίας.

Το αεροσκάφος που συνετρίβη ανήκει στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ και είναι του μοντέλου Bell Boeing V-22 Osprey, το οποίο είναι συνδυασμός αεροσκάφους και ελικοπτέρου.

Συντακτική ομάδα

fredag 18 mars 2022

Δανία:Πράσινο φως από την βουλή για Ουκρανούς πρόσφυγες- Άδεια- εκπαίδευση και εργασία

Σύμφωνα με νέα ειδική νομοθεσία που αποφάσισε το κοινοβούλιο της Δανίας, οι Ουκρανοί πρόσφυγες θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για προσωρινή άδεια παραμονής στη Δανία. 

Οι Ουκρανοί πρόσφυγες θα έχουν επίσης, όπως και οι πολίτες της ΕΕ, πρόσβαση στην αγορά εργασίας, την πρόνοια και το εκπαιδευτικό σύστημα στη Δανία. 

Συγκεκριμένα 3.000 Ουκρανοί πολίτες έχουν ήδη κλείσει ραντεβού με τη Δανική Υπηρεσία Μετανάστευσης για να υποβάλουν αίτηση για άδεια διαμονής, γράφει το DR. Η προσωρινή άδεια διαμονής ισχύει για δύο χρόνια με δυνατότητα παράτασης ενός έτους.

Συντακτική ομάδα

Ξεκίνησε η στρατολόγηση πολιτικών από τους Σοσιαλδημοκράτες στο κόμμα Nyans

Ένας πρόεδρος των Σοσιαλδημοκρατών σε τοπικό επίπεδο στο Μάλμε φεύγει και εντάσσεται στο κόμμα των Nyans. Άλλοι 20 ενεργοί σοσιαλδημοκράτες στο Μάλμε λέγεται ότι βρίσκονται καθ' οδόν.

Αλλά ο Joakim Sandell, πρόεδρος των Σοσιαλδημοκρατών στο Μάλμε, δεν ανησυχεί.

- Δεν είναι κάτι για το οποίο είμαι άυπνος.

Συγκεκριμένα την Τετάρτη, το νέο κόμμα Nyans ανακοίνωσε ότι είχε στρατολογήσει τον Maher Dabbour από τους Σοσιαλδημοκράτες στο Μάλμε. Μέχρι τώρα, ο Dabbour ήταν πρόεδρος των Σοσιαλδημοκρατών στο Kroksbäck-Hyllie και αναπληρωτής στην επιτροπή λειτουργικής υποστήριξης.

- Έχω δουλέψει σκληρά στους Σοσιαλδημοκράτες για δέκα χρόνια, αλλά αισθάνομαι ότι το κόμμα λέει ένα πράγμα, αλλά μετά όταν πρόκειται για εκπροσώπηση είναι κάτι άλλο. Δεν αντικατοπτρίζουν τον πληθυσμό του Μάλμε, όπου ένα μεγάλο ποσοστό είναι γεννημένοι στο εξωτερικό. Η απόφαση να παραιτηθεί υπάρχει εδώ και πολύ καιρό, αλλά αισθάνομαι ότι έχω ακόμα περισσότερα να δώσω στην πολιτική και θέλω να είμαι ενεργός στο κόμμα των Nyans, λέει ο Maher Dabbour στην ανάρτηση στη σελίδα Partiet Nyans στο Facebook.

Σύμφωνα με την ίδια ανάρτηση, η απόφαση να παραιτηθεί ήταν κάτι που προέκυψε για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, είχαν περάσει μόλις τρεις εβδομάδες από τότε που ο Νταμπούρ επανεξελέγη πρόεδρος της τοπικής του ένωσης S. 

Μία εβδομάδα αργότερα, παρουσιάστηκε η πρόταση της επιτροπής υποψηφιοτήτων στο δημοτικό συμβούλιο. Σύμφωνα με τον Joakim Sandell, πρόεδρο των Σοσιαλδημοκρατών στο Μάλμε, η παραίτηση του Dabbour είναι αποτέλεσμα μιας δυσαρέσκειας που βρισκόταν χαμηλά στη λίστα για το δημοτικό συμβούλιο.

- Ο Maher ήταν δυσαρεστημένος με την πρόταση της επιτροπής υποψηφιοτήτων σχετικά με την τοποθέτησή του. Ήταν στη θέση 54 και μου είπε ότι ήταν πολύ απογοητευμένος με αυτό, λέει ο Joakim Sandell.

Σχετικά με το κόμμα Nyans 

Το κόμμα Nyans ηγείται από το αποστατημένο κεντροδεξιό μέλος του κόμματος Mikail Yuksel και απευθύνεται ιδιαίτερα στους μουσουλμάνους και τους ψηφοφόρους σε ευάλωτες περιοχές.

Ψηλά στην ατζέντα του κόμματος βρίσκονται θέματα που σχετίζονται με την ισλαμοφοβία, την αφροφοβία, το πέπλο και την μη απαγόρευση του πέπλου.

Το κόμμα θέλει να απαγορεύσει τις γελοιογραφίες του Προφήτη Μωάμεθ. Θέλουν επίσης να απαγορεύσουν στους ανθρώπους να καίνε το Κοράνι. Από την άλλη πλευρά, χαίρεστε που βλέπετε ότι το διοικητικό συμβούλιο της κομητείας.

Συντακτική ομάδα

"Παραδίδουμε φυσικό αέριο στους πελάτες μας στην Σουηδία" - Ακόμα ένα πλοίο από Ρωσία στην Στοκχόλμη

Πρόσφατα το Σωματείο Λιμενικών ανακοίνωσε ότι αποφάσισαν αποκλεισμό πλοίων από τη Ρωσία. Την ίδια στιγμή, το Σουηδικό κρατικό κανάλι SVT μπορεί να αποκαλύψει ότι ένα πλοίο μόλις προστέθηκε για να ξεφορτώσει ρωσικό αέριο στο Nynäshamn.

- Παραδίδουμε το φυσικό αέριο στους πελάτες μας στη Σουηδία, λέει η Olga Väisänen από την ενεργειακή εταιρεία Gasum.

Συγκεκριμένα το μεσημέρι της Πέμπτης, το δεξαμενόπλοιο Coral Energice έφυγε από το ρωσικό λιμάνι του Vysotsk, βόρεια της Αγίας Πετρούπολης, για να ταξιδέψει στη Βαλτική Θάλασσα στο Nynäshamn κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Το πλοίο είναι φορτωμένο με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Η Olga Väisänen, υπεύθυνη επικοινωνίας και βιωσιμότητας στην ενεργειακή εταιρεία Gasum, επιβεβαιώνει ότι το πλοίο είναι καθ' οδόν προς τις εγκαταστάσεις της εταιρείας, όπως συνήθως.

- Παραδίδουμε το φυσικό αέριο στους πελάτες μας στη Σουηδία. Έχουμε πελάτες σε τρεις τομείς: βιομηχανία, μεταφορές και ναυτιλία.

Περίπου μια μέρα μετά την αναχώρηση, το πλοίο οδηγήθηκε στο λιμάνι νότια της Στοκχόλμης και αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την άντλησή του στις αποθήκες της εταιρείας.

Η εταιρεία λέει ότι έχει εισάγει φυσικό αέριο από τη Ρωσία εδώ και αρκετά χρόνια, μεταξύ άλλων για να προμηθεύει με ενέργεια τους πελάτες της στη ναυτιλία και τη βιομηχανία. Είναι άγνωστο ποιος από τους πελάτες της Gasum θα χρησιμοποιήσει το ρωσικό αέριο και η εταιρεία δεν θέλει να ενημερώσει ούτε το SVT.

- Παρακολουθούμε στενά όλες τις κυρώσεις. Προς το παρόν, το ρωσικό αέριο δεν υπόκειται σε κυρώσεις στην Ευρώπη και ταυτόχρονα πρέπει να παραδώσουμε το αέριο που έχουμε υποσχεθεί στους πελάτες μας, οι οποίοι εξαρτώνται από αυτό. Πρέπει να το κάνουμε αυτό παρά τις πολύ δύσκολες στιγμές, λέει η Olga Väisänen.

Επισημαίνει ότι εισάγουν φυσικό αέριο και από άλλες χώρες και ότι το ρωσικό αέριο αντιπροσωπεύει μικρότερο μέρος των συνολικών εισαγωγών τους. 

Παράλληλα το Σουηδικό Συνδικάτο Λιμενικών Εργαζομένων βγήκε την Πέμπτη και ανακοίνωσε ότι θα εισαγάγει αποκλεισμό σε πλοία που έχουν συνδέσεις με τη Ρωσία και σε αυτά που μεταφέρουν εμπορεύματα από τη Ρωσία. Επίσημα, δεν θα τεθεί σε ισχύ μέχρι τις 28 Μαρτίου, αλλά η ένωση έχει δηλώσει ότι είναι διατεθειμένη να δράσει νωρίτερα από αυτό.

Ο αποκλεισμός σημαίνει ότι τα μέλη του συνδικάτου δεν θα συνεργαστούν με αυτά τα πλοία, όπως η εκφόρτωση των εμπορευμάτων τους.

Το σκάφος Coral Energice δεν επηρεάζεται από τον αποκλεισμό. Σύμφωνα με πληροφορίες στο SVT, κανένας από τους λιμενεργάτες που εργάζονταν στην προκυμαία του Γκασούμ δεν είναι μελος με το σωματείο.

- Το αέριο θα το χειριστεί το προσωπικό μας, λέει η Olga Väisänen.

Το Σουηδικό Σωματείο Εργαζομένων στις Μεταφορές οργανώνει επίσης λιμενικό προσωπικό, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του SVT δεν έχει μέλη στο εν λόγω λιμάνι.

Συντακτική ομάδα

onsdag 16 mars 2022

Επαναφορά ελέγχου ταυτότητας στα σύνορα προς Σουηδία ψηφίζει η Σουηδική βουλή

Λόγω εισροής προσφύγων που αναμένεται από την Ουκρανία, η σουηδική κυβέρνηση θέλει από τις 8 Απριλίου να εισαγάγει ελέγχους ταυτότητας ταξιδιωτών σε τρένα, λεωφορεία και πλοία πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους στη Σουηδία. Οι προτάσεις για νέο προσωρινό νόμο έχουν σταλεί για διαβούλευση

"Κατανοώ πλήρως ότι αυτό θα είναι μια ταλαιπωρία για όλους όσους μετακινούνται μέσω της γέφυρας του Øresund", δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Tomas Eneroth (S), στην Dagens Nyheter.

Σε σχέση με την προσφυγική κρίση το 2015, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι ταυτότητας σε ταξιδιώτες στη Σουηδία για σχεδόν ενάμιση χρόνο. Τώρα η εισροή προσφύγων από την Ουκρανία κάνει τη σουηδική κυβέρνηση να θέλει να επαναφέρει τους ελέγχους ταυτότητας.

- Πιστεύουμε ότι οι έλεγχοι ταυτότητας θα διασφαλίσουν ότι θα λάβουμε μια πιο ασφαλή υποδοχή, λέει ο Tomas Eneroth (S), υπουργός Υποδομών, στην DN.

Σύμφωνα με τον Tomas Eneroth, οι έλεγχοι έχουν ως στόχο να διευκολύνουν τις αρχές να γνωρίζουν ποιος έρχεται στη Σουηδία και να αποτραπούν εγκλήματα όπως η εμπορία ανθρώπων.

- Με το να έχουμε ελέγχους ταυτότητας, μπορούμε να κρατήσουμε μακριά μέρος της εγκληματικότητας που μερικές φορές περνά όταν έχουμε μεγάλα κέντρα υποδοχής προσφύγων, λέει.

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών, πρόκειται για νομοθεσία περιορισμένης χρονικής διάρκειας από τις 8 Απριλίου που σημαίνει ότι οι έλεγχοι ταυτότητας μπορούν να καθιερωθούν έξι μήνες κάθε φορά, εάν η πρόταση εγκριθεί από την Σουηδική βουλή. 

Τα ταξίδια από ή μέσω Νορβηγίας αποτελούν εξαίρεση. Ο Tomas Eneroth λέει τέλος στην DN ότι "ελπίζει ότι οι φορείς θα βρουν ευέλικτες λύσεις, ώστε να υπάρξει όσο το δυνατόν μικρότερος αντίκτυπος".

Συντακτική ομάδα

Δανία:Ομόφωνη συμφωνία δισεκατομμυρίων στην βουλή για δημιουργία πράσινων καυσίμων

Μια πολιτική συμφωνία στην δανική βουλή μεταξύ της δανικής κυβέρνησης και οκτώ άλλων πολιτικών κομμάτων επετεύχθη σχετικά με μια σημαντική επένδυση για το Power-to-X, δηλαδή την παραγωγή πράσινων καυσίμων για αεροσκάφη, πλοία και φορτηγά με την βοήθεια αιολικής ενέργειας.

Σύμφωνα με το περιοδικό Søfart, η συμφωνία σημαίνει ότι θα πραγματοποιηθεί κρατική προμήθεια αξίας 1,25 δισεκατομμυρίων DKK για τη δημιουργία δυναμικότητας ηλεκτρολυτών 4-6 GW έως το 2030. Αυτό θα καθιστά την Δανία μία από τις τρεις μεγαλύτερες χώρες στην Ευρώπη σε ηλεκτρόλυση και μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας από την αιολική ενέργεια σε υδρογόνο το οποίο στη συνέχεια μετατρέπεται σε υγρά πράσινα καύσιμα.

Από το 2019, η κυβέρνηση της Δανίας έχει επενδύσει έτσι περισσότερα από τρία δισεκατομμύρια στη δημιουργία μιας δανικής παραγωγής Power-to-X. Τα σχέδια της Δανίας για μεγάλης κλίμακας παραγωγή πράσινων καυσίμων μέσω του Power-to-X συνδέονται στενά με μια ολοκληρωμένη επέκταση της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας που συνδέεται με δύο μελλοντικά ενεργειακά νησιά το Bornholm στη νότια Βαλτική Θάλασσα και με το ενεργειακό νησί που θα κατασκευαστεί στα ανοιχτά της Γιουτλάνδης. 

Επίσης στο Esbjerg, η Copenhagen Infrastructure Partners δημιούργησε μια κοινοπραξία που σχεδιάζει να κατασκευάσει το μεγαλύτερο εργοστάσιο Power-to-X της Ευρώπης για την παραγωγή πράσινης αμμωνίας. Η πράσινη αμμωνία μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την παραγωγή πράσινου τεχνητού λιπάσματος όσο και για την παραγωγή πράσινων καυσίμων για τα πλοία. 

Επιπλέον στην Κοπεγχάγη, η Mærsk συνεργάζεται με την Ørsted, την DSV, το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης, τη SAS, την DFDS και την πόλη της Κοπεγχάγης για την κατασκευή ενός εργοστασίου power-to-x για την παραγωγή πράσινων καυσίμων για πλοία, αεροσκάφη και φορτηγά.

Συντακτική ομάδα

"Μειωμένος ο κίνδυνος χερσαίας Ρωσικής εισβολής στην βόρεια Σουηδία"

Οι μετακινήσεις ρωσικών στρατευμάτων από βάσεις στη χερσόνησο Κόλα, την Αγία Πετρούπολη και το Καλλίνινγκραντ, καθώς και οι συνεχιζόμενες μάχες στην Ουκρανία, σημαίνουν ότι υπάρχει μειωμένος κίνδυνος χερσαίας εισβολής στη βόρεια Σουηδία.

- Η ρωσική στρατιωτική ικανότητα συγκεντρώνεται κυρίως στην Ουκρανία, λέει ο Lars Karlsson, επικεφαλής της στρατιωτικής περιοχής του Βορρά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ρωσικός στρατός αποτελείται από στρατεύσιμους που στη συνέχεια γίνονται μόνιμοι επαγγελματίες στρατιώτες ή έφεδροι.

- Είναι οι επαγγελματίες στρατιώτες που βρίσκονται εκεί, έχει γίνει λόγος για το 75 τοις εκατό των επαγγελματιών στρατιωτών που έχουν αναπτυχθεί στην Ουκρανία, λέει.

Αν και μονάδες που υπήρχαν συνήθως στη χερσόνησο Κόλα, στην Αγία Πετρούπολη ή στο Καλίνινγκραντ έχουν μεταφερθεί και βρίσκονται τώρα είτε στην Ουκρανία, τη Λευκορωσία ή αλλού στη Ρωσία, υπάρχουν ακόμα στρατιωτικές δυνάμεις για την προστασία της Ρωσίας. 

Όμως υπάρχουν ακόμα ναυτικές και αεροπορικές δυνάμεις στις περιοχές.

Αυτή η μεταφορά στρατιωτικών δυνατοτήτων συμβάλλει στο να κρίνουν οι Ένοπλες Δυνάμεις ότι μια ένοπλη επίθεση στα βόρεια τμήματα της Σουηδίας θα πρέπει να θεωρείται χαμηλή,τώρα αλλά και στο μέλλον.

«Αυτή τη στιγμή, πιθανότατα είναι περισσότερο ότι η Ρωσία μπορεί να επικεντρωθεί στην αντιστάθμιση των απωλειών προκειμένου να διατηρήσει τη μαχητική ικανότητα των μονάδων της», λέει ο Lars Karlsson.

Συντακτική ομάδα

"Σε 5 χρόνια η Δανία θα ανεξαρτητοποιηθεί από το Ρωσικό φυσικό αέριο μέσω του βιοαερίου"

Επεκτείνοντας την παραγωγή βιοαερίου, η Δανία μπορεί έως το 2027 να γίνει αυτάρκης σε φυσικό αέριο και να αποφύγει τις εισαγωγές, μεταξύ άλλων, από τη Ρωσία. Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος της βιομηχανικής οργάνωσης Biogas Δανίας και πρώην υπουργός Τροφίμων της Δανίας Henrik Høegh σε δελτίο τύπου

Μόνο οι υπάρχουσες μονάδες βιοαερίου θα είναι σε θέση να αυξήσουν την παραγωγή φυσικού αερίου κατά 50 τοις εκατό κατά την φετινή περίοδο. Η Marie Münster, καθηγήτρια και ερευνήτρια σε εθνικά ενεργειακά συστήματα στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δανίας, λέει στο Danmarks Radio ότι η πρόταση από το Biogas Danmark είναι φιλόδοξη αλλά όχι εξωπραγματική. 

Μια αυξημένη παραγωγή βιοαερίου στη Δανία θα εξαλείψει εν μέρει την εξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο και εν μέρει θα παρέχει οφέλη για το κλίμα. 

Παράλληλα, επισημαίνει ότι οι επενδύσεις σε διάφορες πράσινες πηγές ενέργειας συνεπάγονται και μειονεκτήματα. Οι κάτοικοι κοντά στις μονάδες βιοαερίου έχουν παραπονεθεί για προβλήματα δυσοσμίας και μπορεί να προκαλέσουν αυξημένη κυκλοφορία σε φορτηγά, ενώ οι υπεράκτιες ανεμογεννήτριες αλλάζουν τον ορίζοντα και στην ξηρά μπορεί επίσης να προκαλέσουν προβλήματα θορύβου.

Συντακτική ομάδα

Ακόμη δύο γυναίκες Daesh επιστρέφουν στην Σουηδία - Με την συνενόηση Κούρδων

Δύο γυναίκες του Ισλαμικού Κράτους από τη Σουηδία επιστρέφουν στη Σουηδία, σύμφωνα με πληροφορίες της Aftonbladet.

Οι γυναίκες είναι 28 και 29 ετών αντίστοιχα και βρίσκονταν σε στρατόπεδα φυλακών στη βόρεια Συρία.

Αναμένεται να επιστρέψουν μαζί με τα ανήλικα παιδιά τους.

Η απόφαση για την απέλαση των γυναικών από την βόρεια Συρία ελήφθη σύμφωνα με πληροφορίες της Aftonbladet τη Δευτέρα. Η Σουηδική αντιπροσωπεία βρίσκεται επί τόπου στη βόρεια Συρία και συναντήθηκε με την κουρδική αυτοδιοίκηση για να βοηθήσει στην απέλαση.

Οι γυναίκες ήταν φυλακισμένες σε προσφυγικούς καταυλισμούς μετά την πτώση της τρομοκρατικής αίρεσης Daesh. Μια από αυτές κατάγεται από την περιοχή της Στοκχόλμης και είναι 28 ετών. Συγγενής της γυναίκας επιβεβαιώνει ότι αναμένεται να επιστρέψει στη Σουηδία.

- Χαίρομαι πολύ που τη βλέπω και την αγκαλιάζω. Ελπίζω να πάρει μια νέα ζωή, είναι μικρή ακόμα, λέει ο συγγενής.Η γυναίκα έχει ένα ανήλικο παιδί.

Η άλλη γυναίκα είναι 29 ετών και κατάγεται από μια πόλη της κεντρικής Σουηδίας. Έχει και ένα ανήλικο παιδί.

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, αρκετές γυναίκες απελάθηκαν από τη Συρία και επέστρεψαν στη Σουηδία. Σε όλες τις γνωστές περιπτώσεις, πολλές αρχές έχουν εμπλακεί άμεσα, τα παιδιά τους έχουν τεθεί υπό φροντίδα και έχουν ξεκινήσει ποινικές έρευνες.

Η αστυνομία ασφαλείας πιστεύει ότι ο τύπος των ελεγχόμενων απελάσεων που έχουν πραγματοποιηθεί στο παρελθόν είναι προτιμότερος από την άποψη της ασφάλειας.

Η ιστοσελίδα μας έχει περιγράψει σε προηγούμενα άρθρα πώς το Υπουργείο Εξωτερικών της Σουηδίας συνεργάστηκε με τις απελάσεις και βοήθησε τις γυναίκες να επιστρέψουν στη Σουηδία. Εκπρόσωποι από τη Σουηδία έχουν ταξιδέψει πολλές φορές στην περιοχή και έχουν συναντήσει εκπροσώπους των Κούρδων. 

Επίσης έχουν υπογραφεί συμφωνίες που αναφέρουν ότι οι γυναίκες αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια και ότι τους απαγορεύεται να επιστρέψουν σε περιοχές που ελέγχονται από την κουρδική αυτοδιοίκηση.

Συντακτική ομάδα

Επιμένουν οι Ουκρανοί για τα Robot 57 - "Δεν αποκλείω περισσότερη οπλική στήριξη στην Ουκρανία"

Η πρωθυπουργός Magdalena Andersson (S) δεν αποκλείει περαιτέρω αποστολή όπλων στην Ουκρανία. Η κυβέρνηση έχει λάβει τώρα απάντηση από τις Ένοπλες Δυνάμεις σχετικά με το τι άλλο μπορεί να σταλεί στον ουκρανικό στρατό.

Από τότε που ξεκίνησε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Ουκρανία στράφηκε, μεταξύ άλλων, στη Σουηδία και έκανε έκκληση για βοήθεια με τη μορφή διαφόρων όπλων. Μετά από μια ιστορική απόφαση, η Ουκρανία έλαβε 5.000 θωρακισμένες βολές, 5.000 κράνη και 5.000 ασπίδες σώματος κάτι που η ιστοσελίδα μας είχε προηγουμένως πει ότι εκπλήρωσε μόνο εν μέρει τις επιθυμίες της Ουκρανίας.

Αλλά οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν ανατεθεί από τον Υπουργό Άμυνας Peter Hultqvist να επανεξετάσουν τι μπορεί να συνεισφέρει περαιτέρω η Σουηδία. Και οι Ένοπλες Δυνάμεις επιβεβαιώνουν πλέον ότι μια τέτοια λίστα έχει σταλεί στο Υπουργείο Άμυνας.

«Η απάντηση έχει σταλεί στην κυβέρνηση και τώρα περιμένουμε την απόφασή της», γράφει σε γραπτό μήνυμα η Therese Fagerstedt, γραμματέας Τύπου των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του SVT, η κυβέρνηση έλαβε νέα λίστα αιτημάτων από την Ουκρανία στις αρχές Μαρτίου. Αυτή η λίστα περιλαμβάνει και πάλι το αντιαρματικό ρομπότ Robot 57, το οποίο αναπτύχθηκε από τη Saab και μια βρετανική εταιρεία. Επίσης το ρομπότ αεράμυνας 70/90 και διάφορες νάρκες αρμάτων μάχης μεταξύ άλλων.

Σε συνέντευξη Τύπου νωρίτερα σήμερα, η πρωθυπουργός Magdalena Andersson είπε ότι μπορεί να είναι περισσότερες οι παραδόσεις.

- Δεν αποκλείω περαιτέρω υποστήριξη σε όπλα από τη Σουηδία.

Συντακτική ομάδα

tisdag 15 mars 2022

Επεισόδιο με μαχαίρι σε σχολείο - Εξετάζεται ως ανθρωποκτονία

Ένα άτομο τραυματίστηκε μετά από επεισόδιο με μαχαίρι σε σχολείο στο Tranås. Ένας ύποπτος συνελήφθη από την αστυνομία.

Ήταν στις 08.20 το πρωί της Τρίτης που ειδοποιήθηκε η αστυνομία στο σχολείο αφού σήμανε συναγερμός για μαθητή με μαχαίρι.

Η αστυνομία επιβεβαιώνει ότι ο ύποπτος είναι μαθητής του σχολείου. Η αστυνομία χαρακτηρίζει αυτό που συνέβη ως απόπειρα ανθρωποκτονίας και συνομιλεί με αρκετούς μάρτυρες του περιστατικού. Ο ύποπτος περιγράφεται ως «βαριά ταραγμένος».

Ο τραυματίας φέρει ελαφρά τραύματα, σύμφωνα με την αστυνομία.

Συντακτική ομάδα

måndag 14 mars 2022

1000 SEK σε όσους κατέχουν αυτοκίνητο - Νέα επιδόματα εναντίον των αυξημένων τιμών καυσίμων

"Παρουσιάζουμε σήμερα ένα εξαιρετικό πακέτο μέτρων για την αντιμετώπιση των αυξήσεων των τιμών που βλέπουμε τώρα λόγω της εισβολής της Ρωσίας", δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Mikael Damberg. Η κατάσταση παραμένει αβέβαιη και οι τιμές κινούνται πολύ απότομα, αλλά βλέπουμε ότι πρέπει να στηρίξουμε τους καταναλωτές σε αυτή την επείγουσα φάση και ταυτόχρονα να λάβουμε μέτρα για να συνεχίσουμε να μειώνουμε την εξάρτηση μας από τα ορυκτά καύσιμα.

Το πακέτο δράσης εν συντομία

Βραχυπρόθεσμα μέτρα

1. Ο φόρος στο ντίζελ και τη βενζίνη θα μειωθεί προσωρινά Ιούνιος-Οκτώβριος 2022. Ο φόρος καυσίμων στο ντίζελ και τη βενζίνη θα μειωθεί προσωρινά στο χαμηλότερο επιτρεπόμενο επίπεδο σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή της βενζίνης και του ντίζελ στην αντλία θα είναι λίγο πάνω από 1,30 SEK χαμηλότερη ανά λίτρο, επιπλέον της φορολογικής μείωσης των 50 öre ( σεντ) που θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο. Η κυβέρνηση προτείνει ότι η πρόταση θα ισχύει από την 1η Ιουνίου έως τις 31 Οκτωβρίου. Το κόστος του μέτρου εκτιμάται σε 3,7 δισ. SEK.

2. Καθιερώνεται νέα αποζημίωση καυσίμων για ιδιώτες. Η αποζημίωση αφορά ιδιώτες που διαθέτουν αυτοκίνητο. Η υποστήριξη θα είναι 1.000 SEK ανά ιδιοκτήτη αυτοκινήτου. Όσοι ζουν σε αραιοκατοικημένες και αγροτικές περιοχές και διαθέτουν αυτοκίνητο λαμβάνουν επιπλέον 500 SEK ως αποζημίωση.Η αποζημίωση καταβάλλεται αυτόματα. Το κόστος του μέτρου εκτιμάται σε περίπου 4 δισεκατομμύρια SEK.

3. Πρόσθετα κεφάλαια θα προστεθούν για το μπόνους για το κλίμα. Για να συνεχίσει να συμβάλλει στην αναδιάρθρωση του στόλου αυτοκινήτων, να μειώσει την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και να ανταποκριθεί στις απότομα αυξημένες πωλήσεις κλιματικών αυτοκινήτων, κυρίως ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κατανομή για το μπόνους κλίματος θα αυξηθεί κατά 3,9 δισεκατομμύρια SEK. Έτσι, ένα άτομο που αγοράζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα εξακολουθεί να μπορεί να λάβει 70.000 SEK ως οικονομική ενίσχυση.

4. Η αποζημίωση της τιμής του ρεύματος παρατείνεται κατά έναν ακόμη μήνα στη νότια και κεντρική Σουηδία. Η αποζημίωση επεκτείνεται με χαμηλότερα επίπεδα αποζημίωσης για τον μήνα Μάρτιο στη νότια και κεντρική Σουηδία, στις περιοχές τρίτης και τέταρτης τιμής ηλεκτρικής ενέργειας, όπου οι τιμές έχουν αυξηθεί περισσότερο. Αποζημίωση δίνεται για κατανάλωση μεταξύ 400 kWh και 2.000 kWh το μήνα. Το κατώτερο όριο έχει μειωθεί σε σύγκριση με την προηγούμενη αποζημίωση για να πλήξει και τα νοικοκυριά με χαμηλότερη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Η αποζημίωση θα κυμαίνεται μεταξύ 100 SEK και 1.000 SEK και καλύπτει περίπου 2 εκατομμύρια νοικοκυριά. Το κόστος του μέτρου εκτιμάται σε περίπου 900 εκατομμύρια SEK.

5. Το επίδομα στέγασης για οικογένειες με παιδιά αυξάνεται προσωρινά τον Ιούλιο-Δεκέμβριο 2022. Προκειμένου να προστατευθούν ιδιαίτερα τα νοικοκυριά με αδύναμη οικονομική ευχέρεια από τις απότομες αυξήσεις των τιμών, εισάγεται προσωρινό συμπληρωματικό επίδομα για οικογένειες με παιδιά που έχουν ή θα κάνουν αργότερα εντός του έτους και θα δικαιούνται στεγαστικό επίδομα. Το συμπληρωματικό επίδομα θα αντιστοιχεί στο 25 τοις εκατό του προκαταρκτικού επιδόματος στέγασης και θα παρέχεται με μέγιστο ποσό 1.325 SEK το μήνα. Το κόστος υπολογίζεται σε περίπου 500 εκατομμύρια SEK.

Μακροπρόθεσμα μέτρα

6. Μια νέα και απλοποιημένη έκπτωση ταξιδιού. Η σημερινή έκπτωση ταξιδιού αντικαθίσταται από μείωση φόρου που βασίζεται εξ ολοκλήρου στην απόσταση μεταξύ σπιτιού και χώρου εργασίας. Ούτε τα μεταφορικά μέσα ούτε τα έξοδα ταξιδίου έχουν καμία σημασία για την έκπτωση. Περίπου 260.000 περισσότερα άτομα εκτιμάται ότι θα μπορούν να επωφεληθούν από τη μείωση του φόρου σε σύγκριση με την τρέχουσα έκπτωση ταξιδιών. Αυτό προτείνεται σε παραπομπή του Νομικού Συμβουλίου που η κυβέρνηση υποβάλλει στο Νομικό Συμβούλιο αργότερα αυτή την εβδομάδα. Στόχος είναι οι νέοι κανόνες να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023.

7. Τα επίπεδα μείωσης για το ντίζελ και τη βενζίνη θα παγώσουν στα επίπεδα του 2022, το επόμενο έτος. Η κυβέρνηση θα στείλει την πρόταση για διαβούλευση με στόχο να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023. Η κυβέρνηση σκοπεύει επίσης να αναθέσει την ανάθεση στον Σουηδικό Οργανισμό Ενέργειας για να εξετάσει εάν θα πρέπει να προσαρμοστούν τα επίπεδα μείωσης για το ντίζελ και τη βενζίνη από το 2024. Η ανάθεση πρέπει να δηλωθεί το αργότερο έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2022.

8. Η τιμαριθμική αναπροσαρμογή του ΑΕΠ του ντίζελ και της βενζίνης έχει τεθεί σε παύση.  Ο ετήσιος επαναυπολογισμός των φορολογικών συντελεστών στο πετρέλαιο και τη βενζίνη,σταμάτησε για το 2021 και το 2022,ο οποίος προτείνεται να γίνει και τον επόμενο χρόνο. Η κυβέρνηση θα στείλει την πρόταση για διαβούλευση με στόχο να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2023. Το κόστος του μέτρου εκτιμάται σε περίπου 900 εκατομμύρια SEK το 2023.

*Μετά από επικοινωνία που είχαμε με εκπροσώπους τύπου της σουηδικής Κυβέρνησης ,το επίδομα σε όλους τους κατόχους αυτοκινήτων θα γίνει αυτόματα και δεν θα χρειαστεί καμία αίτηση. 

Το πότε θα αποφασιστεί σύντομα από το υπουργείο οικονομικών. 

Θα επανέλθουμε ξανά σε τυχόν νέες πληροφορίες.

Συντακτική ομάδα

Δανία:Αδύναμη η πράσινη ενέργεια στις αγροτικές περιοχές λόγω έλλειψης ηλ. ενέργειας

NewsÖresund

Το αδύναμο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της Δανίας επιβραδύνει την παραγωγή πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας στις αγροτικές περιοχές.

Η επέκταση της πράσινης ενέργειας είναι γρήγορη στη Δανία, αλλά στο Lolland και σε πολλά άλλα μέρη, το ηλεκτρικό δίκτυο είναι πολύ αδύναμο για να μπορεί να λάβει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό μεταδίδει το Danmarks Radio. Την ίδια στιγμή που η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να αυξηθεί, το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας δεν αναμένεται να ενισχυθεί επαρκώς στο Lolland μέχρι το 2026.

Τα προβλήματα με το αρχαίο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας είναι κυρίως στην ύπαιθρο. Η επέκταση ενός μεγάλου ηλιακού πάρκου στο Lolland, μεταξύ άλλων, έχει τεθεί σε αναμονή επειδή το ηλεκτρικό δίκτυο δεν μπορεί να λάβει περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια. Σύμφωνα με τρεις ενεργειακές εταιρείες με τις οποίες έχει έρθει σε επαφή το Danmarks Radio, η παραγωγή ηλιακής και αιολικής ενέργειας θα μπορούσε να είχε επεκταθεί με χωρητικότητα αντίστοιχη του υπεράκτιου αιολικού πάρκου Kriegers Flak, αν δεν υπήρχε το αδύναμο ηλεκτρικό δίκτυο. Το Kriegers Flak έχει τη δυνατότητα να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια σε 600.000 νοικοκυριά. 

Η κρατική εταιρεία Energinet, η οποία κατέχει και αναπτύσσει το δίκτυο, αναμένει ότι η ενίσχυση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας θα ολοκληρωθεί το 2026. Η ανάγκη για πράσινη ηλεκτρική ενέργεια έγινε ιδιαίτερα σαφής μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την ανάγκη μείωσης της εξάρτησης από το ρωσικό αέριο , την ίδια στιγμή, καθώς η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στη Δανία αναμένεται να διπλασιαστεί έως το 2030. 

Η ανεξάρτητη επιτροπή για το κλίμα της δανικής κυβέρνησης έχει γράψει στην τελευταία της έκθεση ότι θα πρέπει να αποτελεί «κορυφαία πολιτική προτεραιότητα το ηλεκτρικό δίκτυο να μην αποτελεί εμπόδιο για περαιτέρω επέκταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».

Συντακτική ομάδα